הסיסמולוג ההולנדי פרנק הוגרביץ שחזה כזכור את רעידת האדמה שהכתה בטורקיה ב-6 בפברואר שלושה ימים קודם לכן, עורר מחלוקות רבות בימים האחרונים. במיוחד לאחר רעידת האדמה העוצמתית במרוקו, כשנטען כי הוא חזה גם אותה ולאחר מכן הוא הכחיש.

חזה רעידת אדמה נוספת במרוקו? הסיסמולוג ההולנדי הגיב לשמועות

רעידת האדמה שפקדה את הרי האטלס בליל יום שישי ה-8 בספטמבר, גבתה את חייהם של כ-3,000 בני אדם וגרמה לאלפי נפגעים. רעש אדמה זה היה הקטלני ביותר בצפון אפריקה מאז 1960, והחזק ביותר מזה 100 שנים. כמה ימים לפני כן, צייץ הוגרביץ בחשבון ה-X (טוויטר לשעבר) שלו: "רעידת אדמה צפויה בין ה-5 ל-7 בספטמבר".

צפו בתחזיתו של הוגרביץ:

הבוקר (רביעי), פרסם הוגרביץ, חוקר רעידות אדמה במכון SSGEOS, חיזוי של רעידות עתידיות בערוץ היוטיוב של השירות הגיאולוגי. החוקר טען כי ישנם כמה חלונות זמן שבהם האדמה עשויה לרעוד: "בין ה-15 ל-17 בספטמבר לערך, ובין ה-19 ל-21 בספטמבר" שבהם הפעילות הסיסמית תגיע ככל הנראה לשיא של 6 או 7 בסולם ריכטר.

"כנראה שלא יעבור זמן רב עד שתתרחש רעידת אדמה עוצמתית יותר", אמר החוקר. "אם אתם נמצאים ליד חופי פורטוגל, בספרד או במרוקו, היו מודעים לסכנה שאורבת על החוף. יכולה להיות שם פעילות סיסמית משמעותית מאוד. במידה וזה יקרה, זה יגרום לצונאמי ואתם צריכים להיות מודעים לכך".

לדבריו, עלינו להביט במיקומם של כוכבי הלכת והירח כדי להסביר את הפעילות הזו. מדובר בתופעה ידועה בסימולוגיה שלעתים קרובות מביאה למקבץ של רעידות אדמה.