חשוב לזכור שיש לא מעט מקרים של רווקים ורווקות, שרק התחילו קשר טרי ועדיין חוששים להכיר אותו או אותה למשפחה. אבל נתון מפתיע של אפליקציית ההיכרות OkCupid דווקא מציג טיעון נגדי - 28% מהגברים הישראלים מוכנים להביא בן או בת זוג טרייה לשולחן החג, לעומת נתון מפתיע עוד יותר, רק 12% מהנשים הישראליות שמוכנות לחשוף פרטנר חדש למשפחה בערב ראש השנה, נתון שמבוסס על למעלה מ- 12,000 התשובות.

ובכל זאת, 72% מהגברים ו-88% מהנשים מרגישים שלחשוף קשר טרי מול המשפחה בשולחן החג יכול להיות מוקדם מדי, ובמקום זאת מעדיפים לסבול שאלות על חיי הרווקות שלהם. יחד עם זאת, נתון נוסף מציג שעל פי 6000 עונים ועונות, 79% מהרווקים ורווקות אפילו לא מרגישים לחץ מהמשפחה למצוא בן או בת זוג, לעומת 21% בלבד שאמרו שהם דווקא כן מרגישים את הלחץ הזה מצד המשפחה.  

כמה יביאו את בני הזוג שלהם לארוחת החג בראש השנה? (צילום: אינג'אימג')
כמה יביאו את בני הזוג שלהם לארוחת החג בראש השנה? (צילום: אינג'אימג')

דבר שאי אפשר לפתור עם אוכל, בעיקר כשמדובר במאכל טעים שמחכים לו כל השנה - הרווקים והרווקות הישראלים נשארים נאמנים לתפוח בדבש המסורתי עם 49% שעונים שזה המאכל האהוב עליהם בראש השנה. יחד עם זאת, המטבח הספרדי מוביל משמעותית אל מול האשכנזי עם 15% מהרווקים ורווקות שמעדיפים חריימה בערב החג, לעומת 8% בלבד שאוכלים גפילטע פיש.

הרווקים ורווקות הישראליים מאוד משפחתיים ולשאלה של "מה החלק הטוב ביותר בראש השנה", מתוך 10,000 עונים, 60% העידו שמבחינתם זהו זמן האיכות עם המשפחה. 30% ענו כי החופש הוא החלק הטוב ביותר ו-10% דווקא דיברו על ההנאה מארוחת החג המשותפת.

28% מהגברים הרווקים בישראל יסכימו להביא בת זוג חדשה לראשונה לארוחת ערב החג - לעומת 12% אצל הנשים (צילום: אינג'אימג')
28% מהגברים הרווקים בישראל יסכימו להביא בת זוג חדשה לראשונה לארוחת ערב החג - לעומת 12% אצל הנשים (צילום: אינג'אימג')

ואם בנושא משפחות עסקנו, אז מתוך 2000 משיבים 46% מהרווקות ורווקים הישראלים ענו לשאלה "עד כמה חשוב לך לבלות עם המשפחה בראש השנה" שמאוד חשוב להם להעביר את החג בחיק המשפחה, ו-42% הודיעו כי חשוב להם עד גבול מסוים. נתון מפתיע של 10% אמרו כי לא חשוב להם בכלל לבלות את החג בחיק המשפחה ו-2% אמרו כי אין להם בכלל משפחה. 

בסופו של יום, הנתונים מעידים על כך שהחגים שמורים למשפחה ואף מקרבים בינה. לשאלה "עד כמה אתה קרוב למשפחה שלך" - מתוך 8000 עונים לשאלה, 86% מאוד קרובים למשפחה שלהם לעומת 14% שהעידו שהם לא קרובים אליהם בכלל. 

OkCupid (צילום: OkCupid)
OkCupid (צילום: OkCupid)