בשנה האחרונה לערך, סוכנות החלל האמריקנית נאס"א חקרה תופעות חריגות ולא מזוהות והיום (ה-14 בספטמבר), היא הכריזה על תוצאות המחקר העיקרי שלה בנושא עב"מים. בדיון השתתפו ביל נלסון, מנהל נאס"א, ניקולה פוקס, מנהלת משימת המדע, דו אוונס, עוזר סגן מנהל שותף למחקר ודיוויד ספגל, נשיא קרן סימונס ויו"ר צוות המחקר העצמאי של UAP.

"אם שואלים אותי האם אני מאמין שיש חיים ביקום שהוא כל כך עצום ושמאוד קשה לנו להבין כמה הוא גדול - תשובתי היא כן", כך פתח ביל נלסון, מנהל נאס"א, את הדיון. בסוכנות החלל הסבירו כי הם עדיין לא יכולים לפענח את כל התצפיות המסתוריות שנצפו בשמיים, כך נכתב בדו"ח שפורסם היום (חמישי).

צפו בשידור החי:

הפאנל שהוקם על ידי סוכנות החלל האמריקנית במטרה לבחון תופעות חריגות ובלתי מזוהות, טען כי נדרשים נתונים נוספים וברורים יותר כדי שיהיה ניתן להסביר אותם. נלסון אמר בדברי הפתיחה שלו כי הוא מאמין שחייזרים נמצאים "אי שם" וכי לנאס"א יש סמכות סטטוטורית לחפש חיים ביקום. "המטרה שלנו היא לחקור DNA ולחפש סימני חיים שהיו קיימים בעבר או קיימים בהווה". הוא הוסיף: "טרם נמצאו ראיות לביקורים מחוץ לכדור הארץ אך אנו נמשיך לחקור".

ביוני 2022 הוכרז כי צוות מחקר הוקם לבחינת UAPs - תצפיות בשמיים אשר לא ניתנות לזיהוי ככלי טיס או כתופעת טבע מוכרת. המומחים הונחו להביט על כל תצפית מנקודת מבט מדעית ולנסות להפריך אותה או להסביר מה מקורה באמצעות המדע.

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים<<<

בלון החשוד כבלון ריגול בשמי ארצות הברית (צילום: Chase Doak/REUTERS)
בלון החשוד כבלון ריגול בשמי ארצות הברית (צילום: Chase Doak/REUTERS)

"צוות המחקר העצמאי של UAP מורכב מ-16 מומחים בתחומים מגוונים בנושאים הרלוונטיים לשיטות מחקר פוטנציאליות עבור תופעות חריגות שאינן מזוהות. נאס"א הזמינה את הצוות לבחון את UAP מנקודת מבט מדעית וליצור מפת דרכים לפיה נוכל להשתמש בנתונים ובכלים של המדע כדי לקדם את המחקרים", הסביר אחד מהדוברים.

"סוכנות החלל הסבירה כי UAP נחשב לתצפית של אירוע בשמיים שלא ניתן לזהותו ככלי טיס או תופעת טבע המוכרת למדע, ויש כיום מספר מצומצם של תצפיות באיכות גבוהה שניתן לפענח אותן באופן מדעי".

עב''מים השתלטו על בסיס אוקראיני וכיוונו טילים לארה''ב? (צילום: רשתות חברתיות)
עב''מים השתלטו על בסיס אוקראיני וכיוונו טילים לארה''ב? (צילום: רשתות חברתיות)