פעוט בן שנתיים בלבד, הובהל בשבוע שעבר לבית החולים II-2 במחוז מריסקל קאסרס בפרו לניתוח מציל חיים. צילום רנטגן של בטנו חשף שמונה מחטים אשר הוסרו על ידי המנתחים תוך פחות משעתיים.

"התקשנו מאוד להסיר אותם אבל לבסוף הצלחנו", אמר אפריין סלזאר, המנתח הראשי ל-CEN. בדו"ח הרפואי צוין כי שתי מחטים אותרו בצפק (הקרום המכסה את חלל הבטן) בצד ימין, שלוש בצד שמאל, אחת בדופן הבטן ועוד שתיים אחרות "ממוקמות בצורה מסכנת חיים" בין שלפוחית השתן לפי הטבעת.

האם הביעה את תודתה לרופאים שהצילו את חיי בנה: "אלמלא ההתערבות הכירורגית שלהם בזמן, מצבו היה מחמיר והתוצאה הייתה שונה", אמרה ל-Jam Press. האם החד ההורית סיפרה כי לקחה את בנה איתה לעבודה בחווה מכיוון שלא היה לה מי שישמור עליו.

היא סיפרה שלא שמה לה שהוא בלע את המחטים כי הייתה עסוקה במשימותיה. ההערכה היא שהמחטים שימשו להזרקה לבעלי החיים בחווה. "לא קלטתי מה קרה כי הייתי מאוד עסוקה", אמרה.

הפעוט שוחרר לביתו כמה ימים לאחר מכן, אך לא לפני שהחובשים דיווחו על התקרית לרשויות המקומיות, מכיוון שהם לא יכלו לנחש כיצד ילד כה קטן מסוגל לבלוע כל כך הרבה מחטים וחשדו כי אולי ספג התעללות. החקירה בנושא נמשכת.