סלע חלל ששמו Bennu, חולף על פני כוכב הלכת שלנו כל שש שנים, אך מומחים מעריכים כי ככל הנראה אנו עלולים להיות בדרכנו להתנגשות "חזיתית" עם האסטרואיד ב-24 בספטמבר 2182.

בעוד שתאריך יום הדין הפוטנציאלי רחוק מספיק מאתנו, סוכנות החלל האמריקאית נאס"א כבר עובדת קשה כדי להסיט את האסטרואיד ממסלול זה ולטענתה, היא נמצאת ב"שלב האחרון" של המשימה - בדיוק 159 שנים לפני ההתרסקות האפשרית.

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>>

כך נדע האם אסטרואיד מאיים על כדור הארץ (צילום: אינג'אימג')
כך נדע האם אסטרואיד מאיים על כדור הארץ (צילום: אינג'אימג')

ריץ' ברנס, מנהל פרויקט OSIRIS-REx במרכז לטיסות החלל גודארד של נאס"א בגרינבלט, מרילנד, אמר ל-Sunday Telegraph: "אנחנו נמצאים כעת בשלב האחרון של המשימה הזו, מסע בן שנה שמרגיש כמו קילומטרים אחרונים של מרתון עם שילוב של רגשות כמו גאווה ושמחה".

בעוד שההשפעה הפוטנציאלית של סלע החלל עשויה להישמע מדאיגה למדי, הסיכויים לפגיעה הרסנית הם רק 1 ל-1,700. רוחבו של הסלע הוא כשליש ק"מ, בעוד שהאסטרואיד שגם להכחדה של הדינוזאורים הוא בערך פי 20 ברוחבו מ-Bennu.

הדמייה של נאס''א לפגיעת חללית באסטרואיד (צילום: יוטיוב)
הדמייה של נאס''א לפגיעת חללית באסטרואיד (צילום: יוטיוב)

המשמעות היא שאסטרואיד זה אינו גדול מספיק כדי לגרום להכחדה עולמית, אך נאס"א מחשבת כי אם הוא היה מתרסק בכדור הארץ, הוא היה יוצר מכתש עצום והיה מביא להרס של כ-600 ק"מ לכל כיוון. ישנו סיכוי של 1 ל-1,750 ש-Bennu יתנגש בכדור הארץ בין השנים 2023 ל-2300.