לפי הדיווחים בעיתון הבריטי The Mirror, אם בת 40 מקליפורניה, ארה"ב, איבדה את ארבעת גפיה לאחר שאכלה דג אמנון שהיה מזוהם בחיידק קטלני, כך טענו חבריה.

לורה בראג'ס בת ה-40 עברה ניתוח מציל חיים ביום חמישי האחרון לאחר שהות של חודשיים בבית החולים. "זה נורא, זה יכול היה לקרות לכל אחד מאתנו", אמרה חברתה של החולה, אנה. לפי הפרטים, האישה האמריקנית נדבקה בזיהום החיידקי אחרי ארוחת ערב - אותה הכינה בעצמה בבית - בסוף חודש יולי.

על מנת להציל את חייה, נאלצה בראג'ס - אם לילד בן שש - לעבור ניתוח לכריתת גפיים לאחר שהושמה בתרדמת. "אצבעותיה ובהונות רגליה והשפה התחתונה שלה הפכו שחורות. היא סבלה מאלח דם מוחלט ואי ספיקת כליות", סיפרה אנה.

הרופאים הסבירו כי הזיהום שתקף את לורה נגרם ככל הנראה על ידי חיידקי Vibrio vulnificus שחיים באזורים ימיים ואשר המרכז לבקרת מחלות בארה"ב הזהיר מפניו לאחרונה. לפי רשויות הבריאות האמריקאיות, עד כה היו כ-150 דיווחים על זיהום מנגיף זה מדי שנה, ואחד מכל חמישה אנשים שנדבקו בו, מת.

לדברי מומחים, אדם עלול להידבק בחיידק זה אם אכל דבר מה הנגוע בו כמו פירות ים או דגים גולמיים, או על ידי חשיפת פצע או קעקוע למים שבהם הוא מתפשט.