גבר מאוסטרליה נכח בחדר הלידה עם אשתו בזמן שזו ילדה את בנם בשנת 2018. לאחרונה הוא תבע את בית החולים בטענה שהצפייה בלידה גרמה לו ל"מחלה פסיכוטית" ו"הרסה את חיי הנישואים שלהם".

האב הטרי אניל קופולה, הגיש תביעה מספר שנים לאחר לידת בנו, מאחר ולטענתו, אירוע הלידה הוביל ל"התמוטטות נישואיו". במסמכים שהוגשו לבית המשפט, נכתב: "מר קופולה טוען כי עודדו או התירו לו לצפות בלידה, כשתוך כדי כך הוא ראה את איבריה הפנימיים של אשתו בנוסף להרבה מאוד דם".

חדר לידה, אילוסטרציה (צילום: אינג'אימג')
חדר לידה, אילוסטרציה (צילום: אינג'אימג')

בנוסף, טען עורך דינו של האב: "בית החולים הפר את חובת הזהירות שהוא חב כלפיו והוא חייב לשלם לו פיצויים על כך". תביעתו של קופולה נגד בית החולים לנשים במלבורן שבאוסטרליה, עומדת על סך של מיליארד דולר אוסטרלי - סכום שווה ערך ליותר מ-642 מיליון דולר.

ברוב המקרים, נשים מעדיפות את נוכחותו של הבעל או של בן משפחה בחדר הלידה, כך שניתן יהיה לתמוך בהן בזמן ההליך. בית החולים באוסטרליה טען להגנתו כי לא מדובר בהפרה של "חובת זהירות", וכי קופולה אינו סובל מכל פגיעה בעקבות הלידה בה צפה.

השופט הסכים עם טענות בית החולים (צילום: שאטרסטוק)
השופט הסכים עם טענות בית החולים (צילום: שאטרסטוק)

השופט, ג'יימס גורטון, הסכים עם טענות המוסד הרפואי במענה לתביעתו של האב - שבחר לייצג את עצמו בבית המשפט - ודחה את התביעה בטענה שמדובר ב"ניצול לרעה של תהליכים".