המכון הלאומי למחקר אסטרונומי וגיאופיזי במצרים, הודיע כי רעידת אדמה בעוצמה 4.4 בסולם ריכטר התרחשה הבוקר (רביעי). דווח כי רעש האדמה הורגש בשעה 4:30 לפנות בוקר ברוב המחוזות, קילומטרים צפונית-מערבית למטרו בצפון מערב המדינה, כך דווח באתר החדשות הערבי "אל-ערבייה".

בסוף השבוע הקרוב: המדען ההולנדי הזהיר - "רעידת אדמה צפויה במדינות הבאות"

רעידת אדמה זו הגיעה ימים ספורים לאחר פרסום תחזיתו החדשה של המדען ההולנדי פרנק הוגרביץ, שבה חזה כי ישנה סבירות שכמה פעילויות סיסמיות יתרחשו בתקופה שבין ה-15 ל-17 בספטמבר, ובין ה-19 ל-21 בספטמבר. באופן משונה, מצרים כלל לא הייתה חלק מרשימת המדינות בהן הוא חזה רעש אדמה.

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>>

נזקי רעידת האדמה במרוקו (צילום: Jana Meerman/Handout via REUTERS)
נזקי רעידת האדמה במרוקו (צילום: Jana Meerman/Handout via REUTERS)

הוא רמז כי ייתכן שרעידות יתרחשו בסמוך לחופי פורטוגל, ספרד או מרוקו. "יכולה להיות שם פעילות סיסמית משמעותית מאוד. במידה וזה יקרה, זה יגרום לצונאמי ואתם צריכים להיות מודעים לכך", אמר הוגרביץ.

ד"ר גד אל-קאדי, דיקן המכון הלאומי למחקר אסטרונומי במצרים, אישר בעבר כי המדינה עדה לרעידות אדמה יומיומיות שמנוטרות ומתועדות אך אינן מורגשות והאזרחים אינם חשים בהן. הוא ציין כי 90% מרעידות האדמה המתרחשות במצרים חלשות יחסית ואינן עולות על עוצמה 2 בסולם ריכטר. עוד הוא הדגיש כי מקורן של פעילויות סיסמיות אלו נמצא מחוץ לשטח מצרים.