"בארד" - צ'אטבוט הבינה המלאכותית שפותח על ידי גוגל, חילק את סוף העולם לארבע קטגוריות עיקריות הכוללות מלחמה גרעינית ובאופן די מדאיג - גם את ה-AI. אבל לפני שאתם נכנסים לפאניקה, נטען כי בני האדם יוכלו "להתגבר" על האתגרים הללו.

הצ'אטבוט הזהיר ש"גורל העולם נמצע בידיים של האנושות" ושיש לנו את "הכוח" להשמיד את עצמנו. בנוסף, הוא הסביר כי אין "תשובה מוחלטת" לשאלה מתי בדיוק יגיע סוף העולם, אך חשף את האפשרויות לאירועים שיגרמו לקץ הימים של כדור הארץ.

סוף העולם, אילוסטרציה (צילום: ingimage ASAP)
סוף העולם, אילוסטרציה (צילום: ingimage ASAP)

אסונות טבע

"פגיעת אסטרואיד מסיבית, התפרצות על-וולקנו או מגפה עולמית עלולים לחסל את האנושות. פגיעת אסטרואיד עלולה לגרום להרס רב ולאובדן חיים, ואף להכחדה של בני האדם. התפרצות סופר-וולקנו עלולה לשחרר כמות עצומה של אפר ואבק לאטמוספירה, לחסום את השמש ולגרום לחורף געשי עולמי, מה שיביא לכשלים נרחבים ביבול ולרעב ויקשה על בני האדם לשרוד".

"מגפה עולמית של מחלה קטלנית עלולה להרוג מיליוני אנשים ולשבש את החיים על פני כדור הארץ. מגפת הקורונה שפרצה לחיינו בשנת 2020, היא ההוכחה לעד כמה מחלה יכולה להיות קטלנית ולגרום להפרעה נרחבת", נכתב.

התפרצות קורונה בסין (צילום: רויטרס)
התפרצות קורונה בסין (צילום: רויטרס)

מלחמה גרעינית

"מלחמה גרעינית בין שתי מעצמות גדולות או יותר, עלולה להוביל לסוף העולם. נשק גרעיני הוא קטלני במיוחד ויכול לגרום להרס נרחב ולאובדן חיי אדם. מלחמה גרעינית עלולה לגרום למותם של מיליוני אנשים באופן מידי, וההרעלה מהקרינה שתתפשט תהרוג רבים נוספים", כך לפי הצ'אטבוט. "הדבר עלול לגרום לנזק סביבתי רחב כולל זיהום של המים והקרקע שיקשה על האנושות לחיות באזורים מסוימים ויביא לבעיות בריאות ארוכות טווח לניצולים".

נשק כימי (צילום: רויטרס)
נשק כימי (צילום: רויטרס)

שינויי אקלים

"אם שינויי האקלים לא יטופלו, הדבר יביא לאירועים קטסטרופליים כמו עליית פני הים, מזג אוויר קיצוני והכחדה המונית. בנוסף להשפעות הללו, השינוי עלול להוביל גם לקריסת הציוויליזציה ולשיבוש מערכות כלכליות גלובליות. אם לא ננקוט בפעולות להפחתת שינויי האקלים, התופעות יהפכו חמורות יותר ויותר ויקשו על בני האדם לשרוד בכדור הארץ".

שריפות ענק באירופה עקב גל החום (צילום: רויטרס)
שריפות ענק באירופה עקב גל החום (צילום: רויטרס)

בינה מלאכותית

"יש אנשים שמאמינים שהבינה המלאכותית תהפוך לאינטליגנטית כל כך עד שתעלה על האינטליגנציה האנושית ותחסל את האנושות כולה. זהו תרחיש נפוץ במדע בדיוני אמנם, אבל העניין העלה דאגות רבות בקרב כמה חוקרי AI. הבינה המלאכותית יכולה לשמש לפיתוח נשק אוטונומי שיכול להרוג ללא התערבות אנושית", נכתב ב-Bard.

"הדבר עלול להוביל למרוץ חימוש מקרי או מכוון שיביא בסופו של דבר למלחמה גרעינית. כבר הוכח כי ניתן להיעזר בבינה המלאכותית ליצירת נשק ביולוגי או צורות חדשות ומסוכנות אחרות של נשק".

בינה מלאכותית (צילום: אינגאימג')
בינה מלאכותית (צילום: אינגאימג')

התחזית של "בארד" היא בהחלט מדאיגה, אבל חשוב לזכור שהיא מבוססת על ניתוח של אירועים היסטוריים ונתונים דמוגרפיים. אין דרך לדעת בוודאות מה יקרה בעתיד, אבל ישנם דברים שאנו יכולים לעשות כדי לצמצם את הנזקים לכדור הארץ.

להפחית פליטות גזי חממה כדי לעצור את שינויי האקלים, לעבוד לקראת פיוס ודיפלומטיה כדי למנוע מלחמה גרעינית ולהשקיע בפיתוח בינה מלאכותית בצורה אחראית. על ידי נקיטת צעדים אלה, נוכל להגדיל את הסיכויים לעתיד טוב יותר עבור האנושות.