עיישה ורדג בת ה-55, עורכת דין כבר למעלה משני עשורים, אמרה בראיון ל-The Sun הבריטי שהסיבה הנפוצה ביותר לכך שזוגות מחליטים להתגרש היא בגלל שהאדם שעמו הם התחתנו - כבר לא אותו האדם.

לאחר ששני אנשים נישאים זה לזו, מה שקורה בדרך כלל הוא שהנשים יולדות ילדים ולא פעם מפסיקות לעבוד. בינתיים, הגברים נעשים עסוקים יותר בעבודתם ו"נמנעים מלהגיע הביתה בזמן כדי להתמודד עם הילדים או עם האישה". בסופו של דבר, שני ההורים מגלים שההתעניינות שלהם זה בזו מופנית אל דברים אחרים בחייהם, מה שמוביל בסופו של דבר לריחוק ולגירושין.

בעוד שוורדג מאמינה שתמיד יש על מה להילחם, ושלא כדאי לוותר על הנישואים, היא הסבירה כי ישנם כמה סימנים לכך שהגיע הזמן להתגרש:

גירושין, אילוסטרציה (צילום: אינג'אימג')
גירושין, אילוסטרציה (צילום: אינג'אימג')

אובדן עניין

עורכת הדין הסבירה שהבעיה הבסיסית מתחילה "אם אתם לגמרי לא מעוניינים אחד בשנייה או אם לפחות אחד מכם לא מתכוון להתאמץ כדי להתקרב שוב". היא אמרה: "יש את המוות המוחלט של הקשר: לא מעוניינים בשיחה איתך, לא מעוניינים לבדוק מה שלומך, כל הסיפורים שלכם הופכים להיות משעממים ומעצבנים בעיניהם וכל מה שאתם אומרים פשוט מרגיז אותם. הם לא נמשכים אליכם ולא רואים אתכם יותר. אלה נישואים שמתו ואין בהם שום סיכוי להתעוררות מחדש".

כשבן או בת הזוג כבר לא מתחשבים בכם

לדבריה של ורדג, השלב השני הוא אם האדם שאתכם מפסיק להיות נחמד. "חוסר ההתחשבות, האכזריות וההתנהגות המערערת שבה אדם אחד פוגע בשני כשהוא אומר לכם: 'אתם לא מרוויחים מספיק כסף, אתם לא משתתפים מספיק בהוצאות, אתם גרועים בעבודה שלכם, אתם טיפשים'. אלה השלבים שבהם אנשים מתחילים להיות בוטים אחד כלפי השני ולערער זה את זה".

לדבריה של עורכת הדין: "כל אחד יכול לשנות את התנהגותו במידה ויהיה מוכן לקיים 'שיחת השכמה' ויבין עד כמה נורא הוא התנהג כלפי בן או בת הזוג. אם זה לא קורה, עדיף שלא תישארו יחד".

גירושים, אילוסטרציה (למצולמים אין קשר לנאמר בכתבה) (צילום: אינג אימג')
גירושים, אילוסטרציה (למצולמים אין קשר לנאמר בכתבה) (צילום: אינג אימג')

התעללות

בת ה-55 הסבירה שאם אתם נמצאים במערכת יחסים מתעללת "אתם חייבים לצאת ממנה מיד". היא המשיכה: "עבור נשים, הסיבה שהן יוצאות מנישואים היא בדרך כלל בגידה או התעללות - בין אם מילולית, פיזית או כלכלית. אם אתם מכירים מישהו או משהי שנמצאים במערכת יחסים מתעללת, פנו לקווי הייעוץ".

שקרים מתמשכים

עורכת הדין הסבירה: "כולנו משקרים מעת לעת, אך הדבר עלול להפוך לבעיה רצינית במידה והוא נמשך. אם אדם אחד משקר ללא הרף, עדיף לכם שלא לחיות קרוב אליו".

אלכוהול וסמים

הסימן השכיח החמישי שהורג את הנשואים הוא שימוש באלכוהול ובסמים. "שני הדברים הללו גורמים לא פעם לגירושים מאחר והם משפיעים על מצב הרוח, האישיות וההתנהגות של בני הזוג".

מכור לאלכוהול (אילוסטרציה) (צילום: אינגאימג')
מכור לאלכוהול (אילוסטרציה) (צילום: אינגאימג')

מה לעשות כדי לשנות את המצב?

החדשות הטובות הן שישנם צעדים שניתן לנקוט בהם כדי לתקן את המצב שנראה בלתי הפיך. כשזה נוגע לאלכוהול למשל, ורדג הסבירה: "אתם צריכים להכיר בבעיה שלכם ולקבל החלטה להפסיק. אמרו לעצמכם שאתם עושים זאת כדי לזכות בבן/בת הזוג שלכם מחדש".

שינוי נוסף שניתן לעשות במערכת היחסים כשהיא נכשלת, הוא שינוי חשיבה. "קחו כמה ערבים בשבוע כדי לבלות עם החצי השני שלכם - בלי הילדים. נסו לשפר את הרגשתם של בני הזוג ושדרו כי הם חשובים ואהובים".

בנוסף, היא הציעה לגברים שבינינו "להפסיק לחשוב שהם מכונה שמייצרת כסף ולזכור שחשוב להיות גם בעל טוב , לאהוב, לתת חום ואהבה ולא לשכוח את המשפחה". היא סיכמה את דבריה כשאמרה ש"קיום יחסי מין זו אחת הדרכים הטובות ביותר לקרב בין אנשים. זה אמנם יכול להיות משעמם אם אתם הרבה שנים יחד אבל בסופו של דבר, מדובר בהחזרת חיבור ואהבה".