רומא, 25, בספטמבר (רויטרס) - ראש המאפיה האיטלקי, מתאו מסינה דנארו שהורשע במספר רציחות ונעצר בחודש ינואר לאחר שהיה במנוסה במשך 30 שנה, מת ממחלת הסרטן, כך דיווחו גורמים רשמיים באיטליה אתמול (שני).

מסינה דנארו בן ה-61, סבל מסרטן המעי הגס בזמן מעצרו. כשמצבו החמיר בשבועות האחרונים, הוא הועבר לבית חולים תחת אבטחה מקסימלית במרכז איטליה, שם הוחזק בתחילה. הוא נפל לתרדמת ביום שישי ולא שב להכרה מאז.

מתאו מסינה דנארו (צילום: רויטרס)
מתאו מסינה דנארו (צילום: רויטרס)

ראש המאפיה נמצא אשם במספר פשעים, כולל סיוע בתכנון רציחות של התובעים נגד המאפיה ב-1992, ג'ובאני פלקונה ופאולו בורסלינו - פשעים שזעזעו את איטליה ועוררו דיכוי נגד ההמון הסיציליאני.

הוא גם נמצא כאחראי להפצצות ברומא, פירנצה ומילאנו בשנת 1993 בהן נהרגו עשרה בני אדם, כמו גם בסיוע ארגון חטיפתו של ג'וזפה די מתאו בן ה-12, וזאת כדי למנוע מאביו של הילד למסור עדות נגד המאפיה. בן ה-12 הוחזק במשך שנתיים ולבסוף נרצח.

מעצרו של מתאו מסינה דנארו (צילום: רויטרס)
מעצרו של מתאו מסינה דנארו (צילום: רויטרס)

הוא כונה על ידי התקשורת האיטלקית "הסנדק האחרון" ונתפס על ידי המשטרה המקומית לאחר שיצא ממרפאה פרטית בבירת סיציליה, פאלרמו, ב-16 בינואר. על פי מסמכים רפואיים שדלפו לתקשורת המקומית, מסינה דנארו עבר ניתוח במעי הגס בשנת 2020 וב-2022 בשם בדוי.

רופא במרפאת פאלרמו חשף בראיון לעיתון "לה רפובליקה", כי בריאותו של איש המאפיה החמירה משמעותית בחודשים שקדמו ללכידתו. דווח כי גופתו תוחזר לסיציליה בימים הקרובים לקראת הלווייתו, כך לפי גורמים ממשלתיים.