מדענים מאוניבסיטת בריסטול הרכיבו דו"ח עגום המחשב מתי בדיוק בני האדם יימחקו מכדור הארץ. למרות שזה לא עשוי לקרות בזמן הקרוב - 250 מיליון שנה משם - אזהרה מבשרת רעות פורסמה כעת.

המחבר הראשי, ד"ר אלכסנדר פרנסוורת', עמית מחקר בכיר באוניברסיטת בריסטול טען שבני האדם יושמדו על ידי עלייה מתמדת בטמפרטורות וחום קיצוני. עם זאת, החום יצור יבשת-על - מסה יבשתית המכילה שתי יבשות או יותר, המתחברות כתוצאה מתנועתם של לוחות טקטוניים זה לקראת זה - כמו גם "התפרצויות געשיות תכופות".

בעוד 250 מיליון שנה, לא יישארו בני אדם בכדור הארץ? (צילום: אינג'אימג')
בעוד 250 מיליון שנה, לא יישארו בני אדם בכדור הארץ? (צילום: אינג'אימג')

ד"ר פרנסוורת' אמר: "התחזית בעתיד הרחוק נראית עגומה מאוד. השמש צפויה לפלוט כ-2.5% יותר קרינה ורוב כדור הארץ עשוי לעמוד בפני טמפרטורות של בין 40 ל-70 מעלות צלזיוס. החום ייגבר בפלנטה שלנו והתוצאה היא סביבה עוינת ברובה, נטולת מזון ומים".

הוא הוסיף: "טמפרטורות של בין 40 ל-50 מעלות צלזיוס, ואפילו גבוהות יותר בשילוב עם רמות לחות גבוהות, יחתמו בסופו של דבר את גורל האנושות. בני האדם - יחד עם מינים רבים אחרים - יתפוגגו בגלל חוסר יכולתם להינצל מהחום באמצעות זיעה ולקרר את גופם".

סוף העולם, אילוסטרציה (צילום: ingimage ASAP)
סוף העולם, אילוסטרציה (צילום: ingimage ASAP)

למרות הכל, ישנה דרך לעצור את זה, כך לפי החוקרים. פרופסור אחר המעורב בדו"ח, בנג'מין מילס מאוניברסיטת לידס, טען שהגברת השימוש בדלק מאובנים יאיץ למעשה את קץ האנושות על כדור הארץ, שעשוי להגיע "הרבה יותר מוקדם".

המחקר נעשה באמצעות מודלים אקלימיים של מחשבי-העל הראשונים אי פעם, כדי להדגים כיצד קיצוניות אקלימית תתגבר באופן דרמטי כאשר יבשות העולם יתמזגו בסופו של דבק ליצירת יבשת-על אחת יבשה וחמה, שלא תאפשר קיום חיים עליה.