בת 22 עברה הליך שגרתי להחדרת אמצעי מניעה בשם אימפלנון (Implanon) לפני שנתיים במרפאה לבריאות האישה במדינת ויקטוריה שבאוסטרליה, אבל בחודשים שלאחר מכן הדברים החלו לקבל תפנית. הצעירה החלה לחוות דפיקות לב מהירות, סבלה מהזעת יתר ומתסמיני צרבת ומיד הבינה שמשהו לא תקין קורה בגופה.

כשהרופאים ניסו לברר מה גרם לקלו וסטרווי לחוש ברע, הם גילו כי ישנו קשר לאמצעי המניעה שהוחדר לגופה והחליטו להסירו. אך הייתה בעיה אחת: הם לא מצאו אותו. היא הופנתה לבדיקת CT, שם התברר כי מוט הפלסטיק הזעיר באורך של כ-3.5 סנטימטרים נכנס לעורק הריאה שלה.

מהו אימפלנון?

אימפלנון הוא מוט פלסטיק קטן המוחדר מתחת לעור הזרוע העליונה ומונע הריון. הוא משחרר פרוגסטוגן - הורמון המעכב את הביוץ - באופן קבוע, מעבה את רירית צוואר הרחם והופך אותה לפחות קליטה לביצית מופרית.

השימוש באמצעי מניעה זה יכול לספק הגנה של עד שלוש שנים. אימפלנון נחשב כיעיל ביותר ויש לו שיעורי הצלחה של למעלה מ-99%, מה שהופך אותו לאחד מאמצעי המניעה הנמכרים ביותר בשוק.

וסטרווי צפויה כעת לעבור ניתוח להסרת מוט הפלסטיק בבית חולים לחולי לב בקלייטון, אוסטרליה - הליך שמעולם לא בוצע קודם לכן, כאשר היקפו לא ידוע עד שהרופאים יתחילו. "ייתכן שהם יאלצו לסווג את הפרוצדורה כניתוח לב פתוח", הסבירה בראיון ל-Channel 7 האוסטרלי.

ההליך עשוי להימשך כחמש שעות ובת ה-22 תבלה עד שלושה ימים בטיפול נמרץ, לפני שתועבר לחודשיים של התאוששות. אמנם מדובר באירוע נדיר, אך תמיד חשוב לדון בסיכונים עם רופא הנשים, בזמן שהוא בוחן את האפשרויות המתאימות למטופלת.