מחלקת הכבאות של ניו יורק הודיעה כי מספר חבריה שמתו ממחלות הקשורות ל-11 בספטמבר עומד כעת על 343. שני מקרי המוות האחרונים נוספו למניין ההרוגים. "עם מקרי מוות אלה, הגענו לאבן דרך קודרת", אמרה נציבת הכבאות, לורה קוואנג. "ליבנו עם המשפחות של חברינו".

זמן קצר לאחר יום השנה ה-22 לפיגועים הקטלניים שגבו את חייהם של 2,977 בני אדם, טכנאית רפואת חירום הילדה ואנאטה, מתה ב-20 בספטמבר מסרטן, בעוד שהכבאי בדימוס רוברט פלקו מת ממחלת ריאות כרונית חסימתית ב-23 בספטמבר, כך על פי דיווחי פקידי העיר.

הפיגוע במגדלי התאומים, ה-11 בספטמבר (צילום: רויטרס)
הפיגוע במגדלי התאומים, ה-11 בספטמבר (צילום: רויטרס)

שני הקורבנות חלו "כתוצאה מהזמן בו הם ביצעו את עבודות החילוץ וההצלה באתר מרכז הסחר העולמי", כך נמסר ממחלקת הכבאות של העיר ניו יורק. ואנאטה, ילידת פורטו ריקו שמתה בגיל 67, עבדה כטכנאית שירותי חירום במשך 26 שנים. "היא הייתה אהובה על כולם וידועה כאדם חם ואכפתי שתמיד עשתה הכל כדי לעזור לכל מי שזקוק לעזרה", כך נכתב במודעת האבל. פלקו, שמת בגיל 73, נולד בברוקלין שבניו יורק, לפי דף זיכרון ומקורבים הגדירו אותו כ"גיבור על אמיתי".

הפיגוע במגדלי התאומים, ה-11 בספטמבר (צילום: רויטרס)
הפיגוע במגדלי התאומים, ה-11 בספטמבר (צילום: רויטרס)

כמעט 3,000 בני אדם נהרגו בפיגועי ה-11 בספטמבר 2001, כשמחבלים של ארגון הטרור אל-קאעידה חטפו שני מטוסי נוסעים אמריקאים והתרסקו אל תוך מגדלי התאומים של מרכז הסחר העולמי בניו יורק. המבנים הוצתו, לכדו אנשים בקומות העליונות ועטפו את העיר בעשן. הפיגוע סימן את אובדן כוחות החירום הגדול ביותר בהיסטוריה של ארצות הברית.

מחלקת הכבאות של ניו יורק מסרה כי 11,000 אנשי כוחות הצלה סבלו וסובלים מאז ממחלות הקשורות ל-11 בספטמבר, כש-3,500 מתוכם חלו בסרטן. "כל כך הרבה מחברינו התייצבו עבורנו ביום גורלי זה, ורבים אבדו", אמרה המחלקה. "המורשת שאנו יוצרים עבורם היא מורשת של כבוד ומורשת של הנצחה".