דורליס קרניירו בת ה-47 מברזיל, אושפזה במשך למעלה משנה לאחר שאכלה פסטו שככל הנראה פג תוקפו. היא סבלה מדלקת קשה במוח שהובילה לפגיעה מוחית חמורה.

קרניירו סיפרה שהיא קנתה את הממרח ב-31 בדצמבר 2021 ואכלה ממנו כשבוע לאחר מכן, בינואר 2022, ובאותו הלילה היא החלה לסבול מבחילות והקאות. למחרת בבוקר היא התעוררה עם כאבי ראש קשים ועוויתות ופינתה את עצמה  לבית החולים, שם אובחנה עם דלקת מוחית.

יש לך זמן פנוי? למה שלא תלמד/י אנגלית? לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

הרופאים טענו שהיא כנראה נדבקה בחיידק קלוסטרידיום בוטולאניום, שגורם למחלת בוטוליזם - חיידק הנפוץ במזונות המשומרים בצורה לא נכונה כמו פסטו. קרניירו נשארה מאושפזת במשך שנה, שבמהלכה עברה מספר ניתוחים וטיפולים. היא שוחררה מבית החולים לפני כמה שבועות אך היא עדיין סובלת מכמה בעיות.

היא סיפרה: "כבר תשעה חודשים אני נושמת בכוחות עצמי, אני מסוגלת ללכת לבד לשירותים ולאכול ללא עזרה". קרניירו עדיין נעזרת בהליכון מאחר ועדיין קשה לה אך היא עוברת שיקום באמצעות פיזיותרפיה ומטופלת כראוי.

בוטוליזם המועבר במזון עלול לגרום לתסמינים כמו יובש בפה, קשיי דיבור או בליעה, חולשה בשני צידי הפנים, ראייה כפולה, ראייה מטושטשת, קשיי נשימה, צניחת עפעפיים, הקאות, בחילות, בטן התכווצויות ושיתוק. חשוב לבדוק את תאריך התפוגה של כל מוצר לפני אכילתו, ומומלץ גם להקפיד על תנאי אחסון נכונים.