פול איירה בן ה-36 מניו סאות' ויילס, כמעט ועמד בפני מאסר על שקריו לאחר ששלח הודעת טקסט לבת זוגו דאז, לפיה הוא מוחזק כבן ערובה על ידי "גברים מהמזרח התיכון שהוא לא מכיר" בגלל אופנוע שטח בשווי של 7,000 דולר.

בהודעת הטקסט נכתב: "רק שתדעי שפול אצלנו. הוא יישאר איתנו עד הבוקר, שהוא ייתן לנו את האופנוע שלו. אנחנו לא נפגע בו". כמו כל אדם נורמלי, בת זוגו של איירה הזעיקה את המשטרה שפתחה בחקירה ובילתה מספר ימים בניסיון לאתר את האיש. 

מאוחר יותר הצוותים המשטרתיים איתרו אותו ברכבו ואף השיגו צילומים שלו עם אישה הנותנת שירותי מין בתשלום. הוא נעצר והובא בפני שופט כמה שעות מאוחר יותר. לפי ה- 9 News, השופט, מייקל אונד, אמר לו: "בחרת לשלוח הודעות מדאיגות ומפחידות לבת הזוג שלך - והכל כדי שתוכל לבלות עם אישה אחרת".

הוא המשיך: "חשבת שזו תהיה דרך משעשעת לעשות זאת, אבל כל אדם סביר היה פונה למשטרה והנה, תראה מה קרה. הסתכל על עצמך ועל המעשים שלך ותתחיל לעבוד על מי שאתה, או שלחילופין, עונש מאסר הוא אופציה ריאלית מאוד".

איירה נקנס ב-16,000 דולר אוסטרלי בגין בזבוז זמן משטרתי, ו-550 דולר אוסטרלי בגין עבירה של החזקת נשק חם ותחמושת ללא רישיון. על פי הדיווחים, הוא גם נידון לשעות לציבור בצו קהילתי למשך 18 חודשים.