בציוץ חדש בחשבונו ברשת החברתית X (טוויטר לשעבר) כתב המדען ההולנדי פרנק הוגרביץ, כי הוא מתקשה להסביר את הגיאומטריה של כוכבי הלכת בעשרת הימים הבאים. עם זאת, הוא הזהיר: "אני יכול לומר שהתקופה שבין ה-1 עד ה-3 באוקטובר תהיה קריטית".

האזהרות החוזרות והנשנות של הוגרביץ - חוקר רעידות אדמה במכון SSGEOS - גרמו לפאניקה ברחבי העולם, במיוחד לאחר שהתריע מפני רעידות אדמה מספר פעמים לפני שהתרחשו בפועל במהלך השנה האחרונה. בימים האחרונים דווח כי "מקום כלשהו על פני כדור הארץ ייחשף לרעש אדמה אלים".

המדען ציין כי רעידות בעוצמה 6 בסולם ריכטר התרחשו כבר באינדונזיה וונואטו, והדגיש כי "אנחנו תלויים בגיאומטריה פלנטרית. ישנו רצף גיאומטרי ישר זווית מה-29 בספטמבר עד ה-2 באוקטובר". הוא הוסיף: "בתאריכים 1-3 באוקטובר אנו עשויים לראות עוד פעילות סיסמית, כשה-2 באוקטובר הוא כנראה התאריך הקריטי ביותר".

הוגרביץ כבר הזהיר בעבר מפני רעידת אדמה קטלנית שתגיע - כשימים לאחר מכן רעש אדמה הרסני הכה בטורקיה וגבה יותר מ-50,000 קורבנות בחודש פברואר האחרון, וזאת בנוסף לרעידת האדמה שהכתה במרוקו בחודש שעבר וגבתה את חייהם של כ-3,000 בני אדם.

רעידת אדמה בטורקיה (צילום: REUTERS/Piroschka van de Wouw)
רעידת אדמה בטורקיה (צילום: REUTERS/Piroschka van de Wouw)

למרות התחזיות, גיאולוגים עומדים על כך שלא ניתן לחזות את התרחשותן של רעידות אדמה, אך המדען ההולנדי מנסה להגיב למבקריו ולאשר את תקפות התיאוריה שלו, לפיה התנועה והיישור של כוכבי הלכת הם הגורמים לפעילות סיסמית על פני כדור הארץ.