למרות שאנו חיים בעידן הטכנולוגיה, נושא רעידות האדמה ומה שמתרחש מתחת לרגלינו נותר בגדר תעלומה. לאחרונה, לאחר שמרוקו הייתה עדה לרעש האדמה החזק ביותר מזה 100 שנים, בור עמוק הופיע לפתע באזור כפרי בפאתי העיר אל ג'דידה במדינה, ועורר בלבול ואימה בליבם של התושבים.

על פי הדיווח בעיתון המרוקאי "הספר", הבעלים של חלקת הקרקע בה נפער הבור, אמר כי הופתע מהאירוע בבוקר יום חמישי האחרון, ה-28 בספטמבר. הוא הסביר כי עומקו של המכתש הוא כ-60 מטרים ורוחבו עולה על 20 מטרים.

הוא הוסיף כי הדבר מהווה סכנה לתושבי האזור, ולפיכך נמסר לרשויות המקומיות על המתרחש, שכן כמה גורמים ביטחוניים הגיעו למקום והחליטו להקיף את הבור בגדר עד לביצוע הבדיקות הנדרשות.

גם בעיר קוניה שבטורקיה נפער בור בחודש אוגוסט האחרון, והוא השני מסוגו במדינה כשהראשון - בעומק של 12 מטרים ובקוטר של כ-37 מטרים - הופיע באזור רשדייה בפאתי קוניה כ-20 ימים לאחר רעידת האדמה ההרסנית שהכתה במדינה ב-6 בפברואר.

רעידת האדמה במרוקו (צילום:  REUTERS/Abdelhak Balhaki)
רעידת האדמה במרוקו (צילום: REUTERS/Abdelhak Balhaki)

מספר מומחים לרעידות אדמה וגיאולוגיה בטורקיה, הכחישו בעבר שישנו קשר בין הבורות שנפערו לבין רעידות האדמה. מחקר קרקע שנערך על ידי מומחים מטורקיה, העלה כי המכתש הראשון נוצר לפני רעידת האדמה אך התושבים מצאו אותו מאוחר יותר.