החנות הבריטית The Snowboard Shop הפסיקה את מכירת הסקייטבורד החשמלי Onewheel בעקבות ריקול בארה"ב. נציבות הבטיחות בארה"ב (CPSC) ריקלה את כל 300,000 הכלים החשמליים שנמכרו לאחר שארבעה בני אדם נהרגו במהלך רכיבה על סקייטבורד מסוג זה.

ה-CPSC אמר כי ה-Onewheel מהווה סיכון להתנגשות שיכול לגרום לפציעה קשה או למוות. החנות The Snowboard Shop אמרה לרשת חדשות BBC כי היא תיצור קשר עם לקוחותיה בבריטניה. החנות מסרה כי אנשים שרכשו Onewheel יקבלו הודעה בעוד שהיצרנית בודקת את הנושא.

החנות האינטרנטית בחרה שלא להסיר את הכלי החשמלי מהאתר וזאת על מנת לספק קישור להודעת ריקול המוצר, אך למרות זאת, לא ניתן לרכוש אותו. ה-BBC פנה לחברת Future Motion המייצרת את הסקייטבורד החשמלי, כדי לשאול אם הריקול מכסה לקוחות שקנו את המוצר דרך משווקים בריטים. פניות נעשו גם למוכרים אחרים של Onewheel בבריטניה לקבלת תגובה.

בשנה שעברה, נציבות הבטיחות בארה"ב קראה להפסיק את השימוש ב-Onewheel. באותו הזמן, היצרנית התנגדה בטענה ש"הכלים בטוחים לשימוש כאשר החברה פועלת על פי עקרונות רכיבה בטוחים בסיסיים הנפוצים לכל ספורט רכיבה". החברה מסרה כי "אין סיבה שאנשים יפסיקו להשתמש בסקייטבורד שלהם".

כעת, על פי מסמך משפטי שהוגש על ידי Future Motion בספטמבר, החברה מתמודדת עם 31 תביעות מאנשים בארה"ב, הטוענים שנפלו מה-Onewheel לאחר שזה "עצר או נכבה באופן בלתי צפוי". החברה מסרה במסמכים כי אף מקרה הקשור לכלי החשמלי לא נבחן אי פעם בבית המשפט.

עשרות דיווחים

הריקול כולל את כל הדגמים של הסקייטבורד החשמלי Onewheel, כולל ה-Onewheel המקורי, כמו גם את הדגמים Onewheel+, Onewheel+ XR, Onewheel Pint, Onewheel Pint X ו-Onewheel GT.

ה-CPSC מסר כי Future Motion קיבלה "עשרות תלונות" הקשורות לתאונות, כולל ארבעה מקרי מוות בין השנים 2019 ל-2021. זאת בנוסף לדיווחים על פציעות כולל "פגיעות מוח טראומטיות, זעזוע מוח, שיתוק, שברים בגוף העליון, שברים בגוף התחתון ונזקי רצועות". עוד נמסר כי ארבעת מקרי המוות היו תוצאה של חבלת ראש, והדיווחים הראו כי לפחות בשלושה מאותם מקרים הרוכב לא חבש קסדה. Future Motion וה-CPSC מעודדים אנשים לחבוש ציוד מגן בזמן הרכיבה, כגון קסדות ומיגוני ברכיים.

דווח כי מי שרכש סקייטבורד חשמלי מקורי של Onewheel ו-Onewheel+, זכאי לזיכוי של 100 דולר לרכישת כלי חשמתי חדש - הנמכר בין 1,050 ל-2,200 דולר.