ויקטור אמלה בן ה-63, ערך לעצמו הלוויה מדומה ונטמן חי למשך שעה שלמה - וזאת בניסיון "לחוות" את המוות, בעוד שיקיריו קראו הספדים מעל קברו. האיש, סופר ממוצא ספרדי, סיפר לתוכנית הטלוויזיה הספרדית Horizonte כי הוא החליט לערוך את ההלוויה שלו בעודו בחיים כדי "להביט במוות מקרוב".

הוא סיפר כי החוויה הייתה "מאתגרת ומעוררת הערכה". בהתחלה הוא חש פאניקה, אך ככל שהזמן עבר הוא התחיל להירגע וליהנות מהחוויה. "כשהמשתתפים בהלוויה כיסו אותי בעפר והשאירו אותי בחושך, יכולתי לשמוע את אתי החפירה נוחתים על הארון", אמר אמלה. "לשנייה נתקפתי פאניקה. אבל זה בא והלך ואז התחלתי להרגיש את שלווה".

הוא הוסיף כי הוא יכול היה לשמוע את ההספדים מאהוביו והתרגש מאוד. לאחר מכן, הוא סיפר שביצע את הפעלול לפני שנה לרגל יום הולדתו ה-62, והסביר כי המוות עניין אותו עוד מאז שהיה בן 15 בלבד. "התחרטתי על זה מאוחר יותר, אל תעשו את זה בבית", אמר בריאיון לתקשורת המקומית.

הוא הוסיף שההשתתפות בהלוויה של עצמו עזרה לו להפסיק לחשוב על האפשרות למות בגיל צעיר, לחזק את מערכות היחסים שלו ולעודד אחרים לעשות את אותו הדבר. "אני חושב שכולם צריכים לחוות את ההלוויה שלהם לפני שהם מתים", אמר אמלה. "זו יכולה להיות חוויה מאוד חיובית ומעוררת מחשבה".