מחקר חדש חשף את העבודות הרועשות ביותר שמסכנות את בריאות האוזניים של העובדים. באופן לא מפתיע, המשרות שדורגו בראש הרשימה כוללות משרות בשירותי החירום בשל הסירנות הרועשות.

חשבה שהתקשרו מהבנק: בת 72 נפלה קורבן להונאה - ואיבדה חצי מיליון דולר
האמנתם שאביב גפן מוכן לוותר על כל שיריו תמורת חיי משפחה נורמטיביים? | מיקי לוין

כשמדובר ברמות רעש, חשיפה עקבית לרעש גבוה מ-70 דציבלים יכולה לגרום נזק לשמיעה לאחר שעתיים בלבד. האזנה לכל צליל העולה על 120 דציבלים עלולה לגרום לבעיות שמיעה מיידיות. עוצמה של שיחה ממוצעת נמדדת סביב 60 דציבלים.

מומחים בחברת "Boots Hearingcare" הבריטית, שביצעו את ניתוח הנתונים, מצאו כי סירנות של רכבי כיבוי, חילוץ והצלה, נמדדו בכ-114 דציבלים. עובדים החשופים לרעשים אלה לפרקי זמן ארוכים נמצאים בסיכון הגבוה ביותר לפגיעה בשמיעה, בהשוואה לעובדים בעבודות אחרות.

שוטרים, ברמנים וכורתי עצים הגיעו למקום השני, השלישי והרביעי בהתאמה עם 110 דציבלים לשוטרים ו-102 דציבלים לברמנים וכורתי עצים.

על פי הנתונים, שסופקו על ידי אוניברסיטת מישיגן שבארצות הברית, הבאים בתור ברשימה הם פועלי בניין עם 99.3 דציבלים, די-ג'ייז שנחשפים לרעש של 99 דציבלים, עובדי אמבולנס עם 97, חקלאים וחשמלאים עם 96, עובדי מועדוני לילה שנאלצים לשמוע מוזיקה בווליום של 93 דציבלים, נפחים ורתכים עם 92 ו-91 דציבלים בהתאמה, גננים עם 85.3 ומנקים ומעצבי שיער שסוגרים את הרשימה עם 75 דציבלים.

גנן מכסח את הדשא (צילום: אינג'אימג')
גנן מכסח את הדשא (צילום: אינג'אימג')


ניק היגינסון, מנכ"ל "פניקס בריאות ובטיחות", אמר: "אתר בנייה הוא מקום עבודה רועש מאוד, עם כל מיני רעשים הנגרמים על ידי מכונות, תנועת חומרים ותקשורת בין עובדים. בעוד שבדרך כלל לא תראו השפעה שלילית מיידית על השמיעה שלכם מהפעלת שואב אבק או מייבש שיער, לאורך פרקי זמן ארוכים זה יכול לגבות מחיר ולהגדיל את הסיכון לנזק לאוזן כמו טנטון, ולכן חשוב להיות זהירים כאשר עובדים בעבודות אלה".

אם אתם עובדים באחד הענפים המפורטים, יש דרכים שבהן תוכלו להגן על עצמכם מפני אובדן שמיעה.

פראז אשרף, אודיולוג ב-"Boots Hearingcare", אמר: "אם אתם עובדים באופן עקבי בסביבה רועשת ואתם מודאגים מההשפעה שיש לכך על בריאות האוזניים שלכם, דברו עם המעסיק שלכם על ציוד מגן. בעוד שרבות מהתעשיות, כמו תעשיית הבנייה, מספקות כלים להגנה על השמיעה כמו מגיני אוזניים או אטמי אוזניים לעובדיהן, חלק מהעבודות הפחות מוכרות ברשימה עשויות שלא לספק זאת מבלי שיתבקשו. כמעסיק, יש להם חובת זהירות להבטיח שצרכי הרווחה שלכם יסופקו במקום העבודה, ולכן עליהם להתייחס לבקשתכם ברצינות".

על פי ארגון הבריאות העולמי, 1.5 מיליארד אנשים ברחבי העולם חווים כיום צורה כלשהי של אובדן שמיעה. "בדיקת שמיעה תוכל לזהות אם יש סיבה לדאגה, ומומחים יוכלו לספק לכם את כל המידע והכלים שיעזרו לכם למנוע נזק נוסף", הוסיף אשרף.