יותר מ-100 דולפינים נמצאו מתים בנהר האמזונס, לאחר שהטמפרטורה של המים טיפסה ל-37 מעלות צלזיוס - הטמפרטורה הממוצעת של אמבטיה חמה. התגלית המזעזעת אירעה באגם טפה, ונראה כי היא נגרמה כתוצאה מהבצורת באזור.

דובר מכון Mamirauá בברזיל אמר לתקשורת המקומית: "עדיין מוקדם מדי לקבוע את הסיבה לאירוע הקיצוני הזה, אך לדברי המומחים שלנו, הדבר קשור ככל הנראה לבצורת ולטמפרטורות הגבוהות באגם טפה, שבו בנקודות מסוימות הטמפרטורה עולה על 39 מעלות צלזיוס". דניאל טרגידגו, חוקר בריטי המתגורר באזור, טען שמזג האוויר בחודש האחרון נראה הרגיש כמו "מדע בדיוני". הוא היה מזועזע למראה הדולפינים המתים: "החודש האחרון בטפה נראה כמו סצנה מסרט מדע בדיוני על שינוי האקלים", אמר.

"צפייה בדולפיני נהרות ורודים היא אחת מההנאות הגדולות של החיים בלב האמזונס. כמעט בכל פעם שאני הולך לשוק בבוקר אני רואה אותם עולים לפני שטח, וזה מזכיר לי למה אני חי כאן. לדעת שאחד מהם מת זה עצוב, אז לראות ערמות של גופות בידיעה שהבצורת הרגה יותר מ-100 מהם, זו טרגדיה".

הגורם המדויק טרם התברר, אם כי מומחים רבים טוענים שהמים החמים היו "ככל הנראה גורם מרכזי". עם זאת, החקירות נמשכות כאשר חוקרים בודקים זיהום אפשרי בביוב באזור. בנוסף למות הדולפינים, הבצורת בנהר האמזונס גרמה לקשיים רבים לתושבים המקומיים. מפלס המים ירד באופן דרמטי בשבועות האחרונים והדבר גרם לכך שחלק מהאזורים אינם נגישים בסירה. מצב זה פוגע ביכולת של התושבים להגיע למזון, מים ושירותים בסיסיים.

הבצורת בנהר האמזונס היא דוגמה נוספת לאופן שבו שינוי האקלים משפיע על כדור הארץ. הבצורות הופכות קשות יותר ותכופות יותר, והן עלולות לגרום לנזק רב לסביבה ולכלכלה.