ביצה באוסטרליה הפכה לוורודה באופן מסתורי, והרשויות הזהירו את הציבור להתרחק מהמים. הביצה, הממוקמת באזור מפרץ מורטון שבצפון בריסביין, שינתה את צבעה באופן קיצוני במהלך השבוע האחרון. תמונה ששיתפה משתמשת ברשת החברתית Reddit, הציגה את התופעה.

חלק מהגולשים הביעו דאגה מאחר ולטענתם המים זוהמו על ידי אתר הפסולת הסמוך, אך אחרים כתבו שהצבע המוזר נובע ככל הנראה מפריחת אצות טבעית. דובר מועצת עיריית בריסביין, אמר שהמועצה אינה יודעת מה גרם לשינוי הצבע המוזר אך אישר שהפקחים יבקרו באתר ויבחנו את איכות המים.

מיכל בורפורד, מדענית לאיכות הסביבה מהמכון האוסטרלי לנהרות, הסכימה כי הצבע הוורוד עשוי להיגרם מפריחת אצות מכיוון שאכן יש סוג של אצות וורודות, והסבירה כי הצמחים יכלו להיסחף על ידי הגאות והשפל. עוד היא אמרה כי היא אינה חושבת שמדובר בזיהום מכיוון שהביצה היא "אזור די נקי".

אם הצבע הוורוד נובע מאצות, בורפורד הסבירה כי הוא לא יחזיק מעמד זמן רב, "בדרך כלל רק לכמה ימים", אך היא דחקה בתושבי האזור להתרחק מחשש שהוא עשוי להיות רעיל. "קשה לומר בוודאות אם הצבע רעיל, אך למרות זאת עדיף שלא לבוא במגע עם המים כדי להימנע מכל תרחיש אפשרי".

המדענית הוסיפה כי אם מדובר באצות מסוג זה, הן יכולות לגרום לגירוי בעור. "ייתכן שתסבלו מסוג של דרמטיטיס, פריחה או משהו דומה. אם באתם במגע עם המים, שטפו את גופכם בהקדם האפשרי כדי למזער את ההשפעות והרחיקו גם את חיות המחמד שלכם", סיכמה.