תעלומה מסתורית מתקרבת סוף סוף לפתרונה, כאשר תושבי רדינג, פנסילבניה, מתכננים לקבור השבוע מומיה שהוצגה בבית הלוויות המקומי במשך יותר מ-100 שנים. זהותה של המומיה, שכונתה "סטונמן ווילי", תיחשף סוף סוף ביום שבת לאחר שגופתו של האיש המסתורי תובא למנוחת עולמים. בית הלוויות הצליח לשמר את הגופה בשלמותה במשך השנים בזכות תהליכי חניטה.

שמו של סטונמן ווילי מהדהד ברחבי רדינג, מאחר והמומיה הפכה מעין אגדה מקומית, כאשר אנשים עמדו בתור כדי לראות אותה. צ'ארלס אדמס, היסטוריון מקומי שיישא הספד לווילי בהלווייתו, אמר: "כשהייתי ילד, הוא היה מפלצת בעיני שאנשים חשקו לראות. מאז הוא הפך לאגדה וזה בסדר. אני מאוד אוהב אגדות. אבל הוא היה בן אדם. היו לו אמא ואבא, חברים וקרובים שאנחנו לא יודעים עליהם דבר וזה חשוב לא פחות".

תעלומת המומיה בת 128 השנים צפויה להיפתר סוף סוף (צילום: רויטרס)
תעלומת המומיה בת 128 השנים צפויה להיפתר סוף סוף (צילום: רויטרס)

לפי האגדה, סטונמן ווילי נסע מפילדלפיה לרדינג בשנת 1895. הוא היה ידוע כחובב אלכוהול שמבצע גניבות קטנות ולעתים אף כייס עוברי אורח. לאחר אירוע שיכרות פומבי אחד, וילי הושם בכלא מחוז ברקס. סופר כי הוא מת מאי ספיקת כליות לאחר שסבל מתסמונת גמילה חריפה מאלכוהול. הוא מעולם לא מסר את שמו האמיתי לרשויות וזו הסיבה שאיש לא ידע מי הוא.

תיאו אומן, מנהל בית הלוויות, החליט לעשות ניסוי בגופתו של ווילי וביצע בו תהליך חניטה - שנחשב אז לאמנות חדשה יחסית. אומן חשב לנסות לבצע בו תהליך שנוצר במקור לשימור בשר. הניסוי של מנהל בית הלוויות הצליח, שכן ווילי הפך למומיה הראשונה בעולם ששומרה באמצעות חניטה. גופתו הוצגה בבית הלוויות של אומן מאז 1895 והוא הפך לאטרקציה תיירותית פופולרית.

יובא לקבורה רואיה ביום שבת (צילום: רויטרס)
יובא לקבורה רואיה ביום שבת (צילום: רויטרס)

בשנים האחרונות, קיבל אומן פניות רבות מאנשים שרצו להביא את ווילי לקבורה ראויה ובשנת 2014, החליט בית הלוויות להיענות לבקשות אלו והחל בתהליך זיהוי של המנוח ואיתור קרובי משפחתו. לאחר חקירה ארוכה, בית הלוויות הצליח לזהות את ווילי כג'ון ברנס, פועל בן 39 מפילדלפיה. ברנס נפטר בשנת 1895 לאחר שנשלח לכלא מחוז ברקס באשמת שכרות בציבור. היום, 128 שנים לאחר מותו, גופתו של ג'ון ברנס, הידוע יותר בשם "סטונמן ווילי", תובא סוף סוף לקבורה ראויה.