מבצע חרבות ברזל: בתום הערכת מצב שהתקיימה היום (שבת) בראשות שר החינוך ומ"מ המנכ"ל, משרד החינוך מודיע כי מחר לא יתקיימו לימודים בכל מסגרות החינוך בכל רחבי הארץ, כולל במסגרות החינוך המיוחד.

צעירה מהדרום זעקה בדמעות בשידור חי: "חטפו את אבא שלי"
משרד התרבות והספורט הודיע: אלה האירועים שבוטלו ברחבי הארץ

באזורים עוטף עזה, גוש דן, ירושלים והשומרון חלות גם הגבלות על התקהלויות: עד עשרה אנשים בשטח פתוח, ועד 50 במבנים. בנוסף, ניתן יהיה להפעיל מקומות עבודה רק במקומות מהם ניתן להגיע למרחבים המוגנים בזמן התרעה.

בנוסף, כלל המכללות והאוניברסיטאות בדרום הארץ הודיעו על ביטול הלימודים עד להודעה חדשה. מהאוניברסיטה הפתוחה נמסר כי הבחינות שתוכננו להתקיים במהלך השבוע הבא - בוטלו, וכך גם השיעורים.

הנהגת ההורים הארצית מסרה: "התעוררנו לבוקר קשה מאוד, למתקפת פתע על מדינת ישראל. בשעות אלו כוחות הביטחון וההצלה פועלים בגזרות הרלוונטיות להשיג שליטה. זו העת לשים את המחלוקות בצד, להתאחד ולפעול בנחישות לייצוב המצב. אנו מחזקים את ידי כוחות הביטחון וצוותי הרפואה והחירום. 

בארגון פנו להורים והתלמידים, ואמרו: "תמונת המצב הנוכחית קשה וכך גם המראות, התמונות והסרטונים שמופצים ברשתות החברתיות. מוטלת עלינו החובה שלא לסייע בהפצתם - בכל דרך. הנהגת ההורים הארצית התכנסה לפני שעה קלה לישיבת חירום והחליטה על מספר צעדים שמטרתם לחזק את תושבי הדרום הנמצאים תחת מתקפה ולתמוך בהם בכל דרך".

במטח ציינו כי לנוכח ההמצב הביטחוני, הם מאפשרים לכלל תלמידי ומורי ישראל להיעזר באתר 'אופק' ובספרים הדיגיטליים של מטח, תוכלו למצוא שם שפע של פעילויות ותכנים לימודיים הכוללים התמודדות עם מצבי לחץ וחרדה (לכניסה לאתר) כמו כן, מטח יקיים החל מיום ראשון סדרת הדרכות רחבה לציבור המורים, לאופן הלימוד מרחוק באמצעות סביבות הלימוד של מטח המאפשרות לתת מענה למצב החירום בו אנו מצויים. בכך אנו מקווים להקל ולו במעט על תלמידים, מורים והורים בתקופה קשה ומורכבת זו.