דני לשם, סטטיסטיקאי תושב תל אביב, ניתח את שעות הירי של הטילים אל העיר וגילה כמה מגמות מעניינות למדי. בשיחה עם מעריב הוא משתף בהם. 

"ללא התערבות ממשלתית - לא נוכל לסייע": האזהרה ששוגרה לשר וסרלאוף
משפחות החטופים לאחר הפגישה עם רה"מ: "מטרה לא תבוא על חשבון מטרה אחרת"
 
"הגעתי לזה כי עניין אותי להסתכל ולהבין מגמות. אני סטטיסטיקאי במקצועי והסתכלתי באתר פיקוד העורף והאתר הרשמי בו יש התראות בזמן אמת. ניתן לראות גם אחורה. ההתראות מצויות  כבר משנת 2019 לפי אזורים, סוג ההתראה וכיוב'. אני ספציפית כתושב תל אביב הסתכלתי על תל אביב. הנחתי שבתל אביב זה קצת שונה משאר הארץ ומעוטף עזה. הסתכלתי בשני חיתוכים באילו שעות ביום יורים. אולי הן השעות   ביממה שהן הכי הכי עמוסות או "פופולריות", וראיתי שמדובר על בין שבע וחצי לעשר בלילה ובין אחת בצהריים לשתיים וחצי".
 
"ניתן לראות שזה מתחבר למהדורות בכל הנוגע לערב, אין הסבר טוב למשל למה בצהריים אולי משהו בדריכות במהלך היום הפסקות צהריים", הוסיף. "עוד ניתן לראות למשל שבארבע השנים האחרונות לא היה שיגור אחד בין שלוש וחצי בלילה לשש וחצי בבוקר. באופן כללי שעות הבוקר עד אחת יש יחסית מעט, ואותו דבר בין הצהריים לערב כלומר בין שתיים וחצי לשבע וחצי יש יחסית מעט". 

"יש עוד דבר מעניין שהוא בתוך שעה עצמה באיזה חלק של השעה זה קורה", סיפר לשם. "האם יש חלק שעה מסוים או מתפלג לגמרי אקראית? מה שניתן לראות לפי הדקות בשעה ניתן לראות שהזמן הכי פופולרי הוא על השעה העגולה עצמה, עם מעט זליגה מסביב. נניח 21:00 20:00 וכיוצא בזה. שזה סביב השעה הזו לעיתים זה כמובן דקה אחרי דקה לפני מעט פחות וכיוב' כאשר הרעיון המסדר הרעיון לתזמן לשעה עגולה". 

"רואים למעשה שיש פיקים בשעות חצי עגולות כלומר עשרים לעשר, לשלושים, חמישים. בשיגור היום בצהריים זה היה ממש לפני השעה העגולה. אתמול בלילה זה היה על שעה עגולה ושעה הכי פופולרית שזה היה תשע בערב מסך השיגורים.  חשוב לציין כי זה לא מדע מדויק אלא ניתוח מגמה היסטורי".  

לשם סיים את דבריו עם טיפ: "מי שרוצה לעשות מקלחת, תעשו את זה בדקה ה-35 של השעה בה אתם מעוניינים ועד כ-10 דקות. שם הסיכוי שיתפוס אותנו אזעקה הוא הנמוך ביותר".