סגניו של השריף של מחוז וויל, חשפו בשבת בבוקר כי חשוד בן 71 מהעיר פליינפילד, אילינוי, ארה"ב, הרג ילד בן שש ופצע את אימו "רק בגלל שהם מוסלמים ובתגובה למלחמה בין חמאס לישראל", כך נטען במשטרה.

החשוד במעשים, ג'וזף צ'ובה, סבל מחתך במצחו ובזירה איתרו השוטרים את גופתו של ואדיה אל-פאיום, ילד פלסטיני-אמריקאי שחגג לאחרונה את יום הולדתו השישי. אימו, חנאן שאהין בת ה-32, ניצלה ממוות ונפצעה באורח קשה.

לפי הודעות טקסט שנשלחו לאביו של הילד, צ'ובה צעק "אתם המוסלמים חייבים למות!", רגע לפני שדקר את בן השש. החוקרים שיערו כי שני הקורבנות היו מטרתו של החשוד בשל היותם מוסלמים, ובעקבות המלחמה שפרצה ב-7 באוקטובר בין ארגון הטרור חמאס לישראל.

גורמים מסרו לקשורת המקומית כי הבן ואימו הובהלו לבית החולים, כאשר אל-פאיום מת מפצעיו ושאהין מאושפזת במצב קשה אך יציב. השניים התגוררו בקומת הקרקע בביתו של צ'ובה במשך כשנתיים. עוד דווח כי בעל הבית "התמלא בכעס לאחר שצפה בחדשות על המתרחש בישראל והחליט לתקוף את הדיירים".

צ'ובה נעצר ופונה לבית החולים לקבלת טיפול רפואי כשהוא תחת השגחה. מאוחר יותר הוא הואשם ברצח בכוונה תחילה ובשתי עבירות של פשע שנאה.