בני זוג ממרכז הארץ, הורים לשלושה ילדים, ניהלו בשנה האחרונה מאבק גירושין קשה. הבעל עובד בתחום הביטחון והאישה מתחום ההוראה. לפני כשלוש שנים, גילתה האישה כי בן זוגה מזה שנים בוגד בה אך הוא הכחיש ולאחר מכן הודה אבל לא הסכים להתגרש.

תוך כדי המאבק, דיווחה האישה לעורכת הדין שרין סולן כי היא חושדת שבעלה מעלים כספים מחשבונם ובתגובה היא נקטה בכמה צעדים. בין היתר, עיקול על החשבון ובמקביל הגישה בקשה לצו עיכוב יציאה מן הארץ, וזאת לאחר שהציגה לבית המשפט ראייה לפיה עולה חשד כי בעלה ינסה להבריח כספים לחו"ל.

גירושים, אילוסטרציה (למצולמים אין קשר לנאמר בכתבה) (צילום: אינג אימג')
גירושים, אילוסטרציה (למצולמים אין קשר לנאמר בכתבה) (צילום: אינג אימג')

לבני הזוג בן לוחם. כשפרצה המלחמה, נקרא הבעל - שעובד בתחום הביטחון - לצאת לארה"ב יחד עם משלחת מצומצמת של אנשים כדי לתאם חלק מהגעת האספקה הצבאית לישראל. ממש ביום השני למלחמה, הוא הבין כי הוא לא יכול לעזוב את הארץ. הוא סירב לשתף את מעסיקיו באיסור שהוטל עליו וניסה לשכנע את אשתו, באמצעות בנו הלוחם, להסיר את הצו.

האישה פנתה לעוה"ד סולן וסיפרה לה על האירוע. "אני לא חושבת שזה נכון למנוע ממנו לצאת לחו"ל בעת הזו, גם אם הוא יבריח אתו כסף ומזומנים, אנחנו במלחמה" הבהירה עוה"ד סולן. עוד אמרה בת הזוג: "ויתרתי לבעלי אחרי שהבן שלי התעקש ועורכת הדין לחצה ואמרה לי שביטחון המדינה קודם לבגידות של בעלי".

משפחת סולן (צילום: אולגה סולן)
משפחת סולן (צילום: אולגה סולן)

לאחר מכן, הוגשה להית במשפט בקשה ואכן בתוך פחות מיממה הבעל המריא לחו"ל, הכל מתחת לרדאר מבלי שאיש במשרד הביטחון יידע על כך. עם שובו ארצה, שלושה ימים לאחר מכן, ביקש הבעל להגיע לדירתם המשותפת. גם לכך הסכימה האישה ומאז הם יחד. עוה"ד סולן הבהירה כי "במלחמה כמו במלחמה דברים זזים הצידה. כרגע הם יחד וכל ההליכים הוקפאו, הלוואי ויישארו יחד. אחרי המלחמה נדון בשאלות שנותרו פתוחות".