תינוקת הודית נולדה עם שלושה ראשים במקרה נדיר של מום מולד הנקרא "אנצפלוצלה". התינוקת, שנולדה בשבוע שעבר בבית החולים באטה שבמדינת אוטר פראדש, הודו, היממה את אמה ואת צוותי הרפואה.

לתינוקת שתי בליטות גדולות שנוצרו מהחלק האחורי של הגולגולת שלה. אמה של התינוקת, שנשאה אותה בבטנה במשך 40 שבועות, לא חוותה שום סיבוך במהלך ההריון. הרופאים בבית החולים באטה, שאליו הופנתה התינוקת, ערכו לה סריקת MRI כדי לקבוע את מצבה הרפואי המדויק ועל פי הבדיקות, התינוקת סובלת מאנצפלוצלה, מצב שבו חלק מהמוח בולט החוצה מהגולגולת.

***הסרטון עלול להיות קשה לצפייה**

אנצפלוצלה היא מום מולד נדיר המתרחש באחת מכל 10,000 לידות. הסיבה למום אינה ידועה, אך היא נחשבת לנובעת מבעיה בהתפתחות המוח בשלב מוקדם של ההריון. הרופאים בבית החולים מתכננים לבצע ניתוח להפרדת הראשים הנוספים, כשההליך צפוי להיות מאתגר, מכיוון שהוא כרוך בהפרדה של רקמת מוח בריאה מהבליטות המיותרות.

על פי הדיווחים, לתינוקות שאובחנו עם אנצפלוצלה יש שיעור הישרדות של 55%. הפרוגנוזה ארוכת הטווח להישרדות הופכת פחות סבירה אם ישנם סיבוכים אחרים, כגון מומים או תסמונות נלווים, או אם רקמת המוח בולטת לתוך ה"גידול". כ-75% מהתינוקות ששורדים, סובלים מדרגות שונות של פיגור שכלי.