מלחמת חרבות ברזל - היום ה-18: צבא ההגנה לישראל שיתף אתמול (שני) אוסף תיעודים מחריד בן 43 דקות, של מתקפת הפתע הרצחנית שביצע החמאס, בה נרצחו יותר מ-1,400 בני אדם. בין הסרטונים, נכללה גם חקירת מחבל שהודה כי ניתנו לו פקודות ברורות להרוג גברים, נשים וילדים ואף לאנוס גופות מתות.

הצילומים המחרידים ששותפו עם העיתונאים זרים מרחבי העולם, מכילים עדויות גרפיות ללא צנזורה, לזוועות שבוצעו בבוקר יום שבת, ה-7 באוקטובר כשביניהם עינויים ועריפת ראשים של אזרחים במהלך הפלישה מרצועת עזה לשטח ישראל.

חקירת פעילי חמאס (צילום :תקשורת שב״כ)

הריסות ופינוי גופות בעוטף עזה (צילום: רויטרס)
הריסות ופינוי גופות בעוטף עזה (צילום: רויטרס)

אחד הסרטונים מציג את הרגע המזעזע בו קבוצת מחבלים מחופשים לחיילי צה"ל, חולפים על פני מכוניות נוסעות תוך שהם יורים בנהגים וביושבים הנוספים ברכבים. לאחר מכן, הם נראו גוררים גופות מהרכבים ומשליכים אותן בצד הדרך, תוך שהם שודדים את חפציהם של הקורבנות, כך דיווח ה"טיימס אוף ישראל".

בסרטון אחר, נראה מחבל שנתפס על ידי כוחות הביטחון, מודה כי הוא וחבריו ביצעו את הפקודה "לשחוט ולהטיל אימה על תושבי ישראל". הוא סיפר כי נאמר להם "לערוף ראשים של אנשים ולקיים יחסי מין עם גופות נשים". אחד מהם אף אמר כי למרות שידוע להם שהדת המוסלמית אוסרת על רצח נשים, ילדים וקשישים, הוסבר להם "להתעלם ולירות בכל מי שנמצא בבתים בשטח ישראל".

ההרס בקיבוץ בארי לאחר הטבח (צילום: ארנולד נטייב)
ההרס בקיבוץ בארי לאחר הטבח (צילום: ארנולד נטייב)

בסרטון נוסף שהוצג לעיתונאים, נראה קורבן שראשו נכרת באכזריות באמצעות את חפירה, ותקרית נוספת שבה אב נהרג מזריקת רימון לעיני שני ילדיו, כך לפי ה-BBC. התמונות הקשות לצפייה נחשפו תוך מסע הסברתי בו ישראל מנסה להציג את כל ההוכחות האפשריות לטבח האכזרי שבוצע באזרחיה בבוקר חג שמחת תורה.

"רבים ברשתות החברתיות מנסים להפיץ מידע מוטעה כדי לנסות ולהמעיט במתקפת הטרור של ה-7 באוקטובר, וזאת בהשוואה למכחישי שואה", נמסר מצה"ל לכתבים הזרים. האלוף מיקי אדלשטיין, מפקד אוגדת עזה לשעבר, אמר לעיתונאים כי הסרטונים והתמונות מוכיחים את הצורך להשמיד את החמאס, וזאת לאחר שישראל ספגה ביקורות על התקיפות האוויריות בעזה.