בריאותו של נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, הייתה נושא לספקולציות רבות מאז פלישת הצבא הרוסי לאוקראינה בחודש פברואר 2022. כעת, טוען ערוץ טלגרם פופולרי כי פוטין סבל מאירוע לב ביום ראשון האחרון.

ערוץ הטלגרם General SVR, טוען כי יש לו קשרים עם "מקור אמין בתוך הפמליה של הנשיא", ועל סמך טענה זו, פרסם כי פוטין "נמצא במצב אנוש לאחר שהובהל לטיפול נמרץ". לפי הדיווח, "הנשיא הרוסי התעלף בחדר השינה בביתו הרשמי ושני מאבטחים שהיו בקרבת מקום מצאו אותו שוכב על הרצפה ליד המיטה".

ולדימיר פוטין (צילום: Sputnik/Gavriil Grigorov/Kremlin via REUTERS)
ולדימיר פוטין (צילום: Sputnik/Gavriil Grigorov/Kremlin via REUTERS)

עוד נטען כי "אנשי הביטחון הזעיקו מיד את צוותו הרפואי של פוטין, ואלה הצליחו לייצב את מצבו. הוא הועבר לחדר מיוחד בביתו המצויד בציוד רפואי מתקדם", כך לפי הטענות. עוד צוין בערוץ כי הנשיא "סובל ממספר מחלות - ביניהן סרטן - וכי בריאותו הידרדרה בשבועות האחרונים". בנוסף, פורסם כי "רופאיו הזהירו אותו שהוא עלול למות עד סוף הסתיו".

ולדימיר פוטין (צילום: רויטרס)
ולדימיר פוטין (צילום: רויטרס)

חשוב לציין כי הדיווחים על מצבו הרפואי של פוטין אינם מאומתים, וכי ערוץ הטלגרם General SVR כבר פרסם בעבר מספר טענות שנויות במחלוקת על בריאותו של הנשיא הרוסי. עם זאת, הדיווחים האחרונים מגיעים בעת שפוטין נמצא תחת לחץ רב בעקבות הפלישה הכושלת לאוקראינה.

אם הדיווחים נכונים, הם עלולים להשפיע באופן משמעותי על הלחימה באוקראינה ועל עתידה של רוסיה, תוך שפוטין הוא המוביל העיקרי של המלחמה, והאחראי על קבלת ההחלטות הכבדות.