בריאיון לערוץ 14, שוחח אליהו יוסיאן, עמית מכון משגב לביטחון לאומי עם ינון מגל על המתרחש ברצועת עזה מאז פרוץ מלחמת חרבות ברזל, בבוקר יום שבת, ה-7 באוקטובר.

בריאיון, אמ יוסיאן: "אין חפים מפשע בעזה, יש שם שני מיליון וחצי טרוריסטים ולכן אין משמעות ל'הקש בגג'. עושים 'הקש בגג' כדי שחף מפשע ייצא. ברגע שבעזה אין חפים מפשע אין טעם ל'הקש בגג'".

אז מה זה אומר? להרוג את כולם?

יוסיאן ענה: "בשעת מלחמה יש דבר שנקרא 'שעת חסד'. בעשר השעות הראשונות של המלחמה, ראינו שאנסו, ורצחו, ושחטו, היינו צריכים להוריד 50,000 עזתים. ואת זה אני לא אומר רק פה בערוץ 14, את זה אמרתי גם ב-11 וגם ב-12".

איך להרוג 50,000?

"מטיסים מטוסים, ארבעה גלים ומשטחים. זה נקרא דגם איראני, רוסי, טורקי כי אנחנו במזרח התיכון ולא במערביזציה. יש לנו תמונות למעשי הזוועה שהם עשו, יש לנו הסברה ישראלית, מביאים את כל העיתונות ואת כל שרי החוץ וסגירת החשבון נופלת בין הכיסאות".

תקיפות צה''ל בעזה, מבצע חרבות ברזל (צילום: רויטרס)
תקיפות צה''ל בעזה, מבצע חרבות ברזל (צילום: רויטרס)

הוא המשיך: "הדבר הזה לא נעשה מכמה סיבות. הסיבה הראשונה היא כי מדינת ישראל דוגלת במערביזציה. ולי יש משפט שרץ ברשתות: פה זה לא מקום של סושי. פה מנגבים חומוס. תפיסת העולם החילונית-ליברלית שמבוססת על ערכים אחרים לא מתאימה במזרח התיכון. אז בהערכת המצב אנחנו טועים. בהגדרת האויב אנחנו טועים. לא עשו את זה כי בצעד הראשון אנחנו לא לוקחים בחשבון שחמאס הוא לא האויב - אלא כל עזה הוא האויב".