בשבוע שעבר ובעיצומה של המלחמה, דרמה התחוללה בחברת הייטק במרכז הארץ. שני בני זוג, שיזמו והקימו ביחד לפני מספר שנים עם עוד כמה משקיעים סטרט-אפ העוסק בבינה מלכותית, כבר עברו דבר או שניים בחיים ואפילו הספיקו לעשות אקזיט מפואר.

במהלך 15 שנות הנישואים שלהם, הביאו שלושה ילדים לעולם ועבדו ביחד מאז ומתמיד - שניהם בתפקידים מנהליים בכירים בחברה שכאמור מושקעים בה לא מעט מיליונים באמצעות קרנות זרות. לעורכת הדין שרין סולן סיפרה האישה על המצב בחברה שלהם, והסבירה שהמשבר לא פוסח גם עליהם.

משרדי הייטק (צילום: נתי שוחט, פלאש 90)
משרדי הייטק (צילום: נתי שוחט, פלאש 90)

העובדים נדרשים לצאת לחופשות ואחרים לחל"ת. עם זאת, במקרה הנוכחי, הבעל כמנהל בכיר בחברה הגזים. לדבריה: "לפני שבוע בדיוק אני מגיעה למשרדי ורואה על השולחן מעטפה סגורה, אני ועוד 21 עובדים קיבלנו את אותו המכתב, בו נכתב בין היתר 'בגלל נסיבות העניין והתקופה, ועל פי החוק אני נאלץ לבשר לך כי את יוצאת לחופשה ללא תשלום החל מתאריך ועד תאריך'. הייתי בהלם מוחלט וכמעט נחנקתי".

האישה הסבירה לעוה"ד סולן כי למכתב אין משמעות משפטית מאחר ושניהם בעלי מספר מניות זהה בחברה ובעלי זכויות ניהול שוות. "להחלטה של בעלי אין שום תוקף משפטי, אבל היא פוגענית ברמה האישית. העובדה שהוא בכלל חשב להוציא לי מכתב כזה מעליבה. יכול להיות שהוא רוצה באמצעותי להראות לשאר העובדים כי השיקולים הם כלכליים טהורים, אבל הוא היה יכול ליידע אותי לפני ושיחד נתכנן את המהלך".

גדלי ושרין סולן  (צילום: יח''צ)
גדלי ושרין סולן (צילום: יח''צ)

האישה נחושה כעת להתגרש והודיעה לבעלה כי המהלך שנקט בו, מעיד על חוסר אמון וחוסר יכולת להכיל אותה כמנהלת שוות זכויות בחברה. הבעל הסביר כי המכתב יצא למראית עין בלבד וניסה להסביר זאת לאשתו אך ללא הועיל. בני הזוג נשלחו ליישוב סכסוך כמוקבל. עוה"ד סולן הבהירה: "מכיוון שיש בפרידה הזו הרבה מאד כסף, זה לא סיפור פשוט ומן הסתם היה כדאי שבני הזוג יגיעו להבנות".