סטודנט בן 21 מאוניברסיטת קורנל שבניו יורק, נעצר ביום שלישי בגין איומים אנטישמיים שהופצו ברשתות החברתיות. הוא הואשם בפרסום איומים להרוג או לפצוע יהודים באמצעות תקשורת בין-מדינתית.

הסטודנט, פטריק דאי, יליד פיטספורד, ניו יורק, חשוד כי איים "להביא רובה סער לקמפוס" ולפגוע בסטודנטים יהודים. ההודעות המטרידות הופצו בפורום בית הספר הציבורי ביום ראשון, כשבאחת מהן נכתב: "המשטר הציוני הפשיסטי הג'נוסייד ייהרס". בהודעה אחרת נכתב: "אנסו והרגו את כל הנשים היהודיות לפני שהן יולדות עוד היטלרים יהודים".

דאי נחקר שעות לפני מעצרו לאחר שמשטרת המדינה זיהתה "אדם בעל עניין" בתיק המטריד. הוא נעצר בעיר ברוקלין, ניו יורק, ביום שלישי. ג'ואל מלינה, סגן נשיא קורנל ליחסי אוניברסיטאות, אישר בהצהרה כי תלמיד קורנל היה במעצר, אך מדובר באדם אחר ולא בדאי בן ה-21.

"אנחנו המומים ומגנים את האיומים האנטישמיים הנוראיים האלה, ואנחנו מאמינים שיש להעמיד את הסטודנטים לדין במלוא חומרת החוק", אמרה מלינה. "אנו יודעים שקהילת הקמפוס שלנו תמשיך לתמוך אחד בשני בימים הקרובים". דאי הוא הסטודנט השני מאוניברסיטת קורנל שנחקר בגין איומים אנטישמיים בשבועות האחרונים. מוקדם יותר החודש נעצר סטודנט אחר, ששמו לא פורסם, לאחר שהודה כי איים "להרוג יהודים" בפורום אינטרנטי.

האיומים האנטישמיים בקמפוסים של אוניברסיטאות בארצות הברית עלו בשנים האחרונות, כשעל פי דו"ח של הליגה נגד השמצה, מספר האיומים האנטישמיים בקמפוסים בארה"ב עלה ב-25% רק בשנת 2022. הדו"ח קובע כי עליית האיומים האנטישמיים בקמפוסים קשורה לעלייה באירועים אנטישמיים ברחבי העולם ומציין גם כי ההתססה הפרו-פלסטינית בעקבות העימותים האחרונים בין ישראל לחמאס, תרמה לעלייה באנטישמיות בקמפוסים.