פוסט קורע לב משך הבוקר את תשומת ליבם של גולשים רבים שנחשפו לצילום המסך של העו"ש של המילואימניק נוי עוזרד, שהחליט להראות לכולם מה השכר אותו מקבלים משרתי המילואים בצה"ל, הנלחמים בשטחי העוטף ורצועת עזה כבר 31 ימים תוך סיכון חייהם.

בפוסט בו צירף את תמונת העו"ש, עוזרד כתב: "אחרי לילה לבן של לחימה, ולפני אחד נוסף. זועם ולא נרדם מרוב כעס וחרדה. לא יכול להכיל את החרפה הזו יותר. 215 ש"ח ליום מילואים. פחות מ-10 ש"ח לשעה. 5,379 ש"ח ל-25 ימי לחימה. גויסתי בצו 8 ביום שבת הנורא, ה-7 באוקטובר. מקבלים פקודה, ואני קצין תותחנים מוביל 30 לוחמים לשטחי פריסה שהשד יודע אם נפגוש בהם אויב או לא, להשיב אש תותחים כנגד מתקפת חמאס הברברית".

נוי עוזרד, המילואימניק שעורר סערה ברשת (צילום: רשתות חברתיות)
נוי עוזרד, המילואימניק שעורר סערה ברשת (צילום: רשתות חברתיות)

הוא המשיך: "מאז ועד רגע זה ברצף פעילות בחזית העשייה של הלחימה, ועל כך אני מפוצץ מגאווה, ואנחנו ננצח. אבל איך משלמים שכר דירה? איך משלמים גנים לילדים? משכנתא? למה אני משלם כל כך הרבה מס, והוא הולך לכולם חוץ מאיתנו לוחמי וקציני צה"ל העצמאיים והסטודנטים? כמה חודשים תימשך הלחימה?".

"לבקש כסף מאבא, או לפנות לחמ"לים האזרחיים לעזרה כלכלית? מי דואג ללוחמים וקציני החוד החי"ר והשריון שנמצאים ברגע זה ממש בעזה, נלחמים כמו אריות בחירוף נפש, ואין להם יכולת אפילו לא לכתוב פוסט? למה כבר הייתי בסאגה הזאת במרץ האחרון, כתבתי מכתב לקצין מילואים ראשי ולא זכיתי למענה? למה מנהיגי המדינה מעבירים כסף לעצמם, למגזרים שלהם ולחברים שלהם, ועלינו משתינים בקשת?!".

לוחמי צה''ל בפעילות הקרקעית ברצועת עזה (צילום: דובר צה''ל)
לוחמי צה''ל בפעילות הקרקעית ברצועת עזה (צילום: דובר צה''ל)

עוזרד סיכם: "אני רוצה להגיש בג"ץ כנגד המדינה שמורידה אותנו על הברכיים - אותנו האזרחים הכי טובים, הכי תורמים, הכי לוחמים, העובדים והיוצרים. יש לזה מחיר. אתם החלשתם וממשיכים להחליש את צה"ל. אני מאשים. ואף על פי כן, אנחנו ננצח. עם של אריות - ממשלה של אפסים".