אישה בת 56 מאוסטרליה, מתה ממחלה גסטרואינטסטינלית חריפה לאחר נטילת תרופה לירידה במשקל בשם "אוזמפיק" - תרופה שאושרה על ידי מנהל המזון והתרופות האמריקאי (FDA) לאנשים עם סוכרת מסוג 2, אשר הפכה לנפוצה מאוד כיעילה לירידה במשקל ברחבי העולם.

טריש וובסטר בת ה-56, נטלה את התרופה כדי שתוכל "להיכנס" לשמלת החלומות לכבוד חתונת בתה, והצליחה להשיל כ-16 קילוגרמים ממשקלה בתוך חמישה חודשים. בעלה, רוי, מצא אותה מחוסרת הכרה ב-16 בינואר, מספר שבועות בלבד לפני חתונת הבת. הוא החל לבצע בה פעולות החייאה, אך היא נפטרה במקום. "אם הייתי יודע שזה יכול לקרות, היא לא הייתה לוקחת את זה", אמר. "לא העלתי בדעתי שאפשר למות מזה".

זריקות ההרזייה של חברת Ozempic (צילום: רויטרס)
זריקות ההרזייה של חברת Ozempic (צילום: רויטרס)

ה-FDA, מנהל המזון והתרופות האמריקאי, קיבל 18 דיווחים על חסימת מעיים באנשים שנטלו אוזמפיק עד סוף ספטמבר האחרון. החברה המייצרת את התרופה, נובו נורדיסק, אמרה שהאילאוס דווח רק לאחר השיווק, מה שמרמז שהחברה לא הייתה מודעת לבעיה עד לאחר שהתרופה שוחררה לשוק.

נובו נורדיסק ואלי לילי ושות', שמייצרת את התרופה Mounjaro, נתבעים בארה"ב בטענה שתרופות ההרזייה שלהן עלולות לגרום לבעיות גסטרואינטסטינליות חמורות כגון גסטרופרזיס או "שיתוק קיבה", אשר יכול להוביל למוות. משרד עורכי הדין Morgan & Morgan אמר ל-The Post באוגוסט כי קיבל 500 פניות דומות מלקוחות מ-45 מדינות שונות, יחד עם טענות לפגיעות שנגרמו לכאורה מתרופות הרזייה אחרות, כולל Wegovy, Rybelsus ו-Saxenda.