כבר למעלה מחודש במילואים, ד"ר עידו לביא, כירורג פלסטי במכבי שירותי בריאות בצפון, מתנדב כפלסטיקאי וכקצין רפואה בגדוד צנחנים בגבול הצפון. ד"ר לביא, תושב שבי ציון, נשוי ואב לשלושה ילדים, כבר הספיק לפספס שני ימי הולדת של ילדיו וכנראה שהם יפספסו את יום ההולדת שלו שככל הנראה, יחגוג בשטח. 

על אף הגעגועים לאישה ולילדים, שלא בדיוק חזרו למסגרות, ובזמן שאשתו התומכת נמצאת גם היא בעשייה ממושכת כאורתופדית במכבי שירותי בריאות ובאזור אש, הבייביסיטר שעובדת שעות נוספות והסבא והסבתא שנרתמים - ד"ר לביא ממוקד מטרה. "אלו ימים לא קלים, היה לי חשוב לקחת חלק משמעותי במלחמה, להיות בחזית ואני למעשה נותן טיפול רפואי של רפואה דחופה, פציעות קרב ואפילו עד כאבי גרון. בגדול התפקיד שלי לשמור על אותם חיילים ששומרים עלינו מדי יום", אמר.

יישובי הצפון (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)
יישובי הצפון (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)

לד"ר לביא יש המון חברים חדשים שרכש בשטח, לדבריו האחדות שנוצרה בין כל סוגי האוכלוסיות במדינה היא הדבר שממריץ אותו להמשיך ולעשות: "פשוט מדהים, כולם פה נרתמים, המגויסים שכל אחד מגיע מרקע אחר, האזרחים שבאמת מביאים לנו הכל, אוכל, בגדים, מוצרים ומה לא. בשבילי ללכת לצבא זאת זכות גדולה להגן על העם שלנו. אני פה עד מתי שצריך, גם עוד שנה או שנתיים, למען השקט של האנשים, זה מה שאני אעשה עד שיגידו לנו שאפשר לחזור לבתים בבטחה".

בין לבין, ד"ר לביא מתגעגע למקום עבודתו. ביומיום הוא נוהג להעניק שירותי רפואה ברחבי הצפון, בבני יהודה, נהריה, צפת, קריית שמונה ועפולה כשרוב הערים נמצאות כעת תחת אש. "גם בימים אלו אני משתדל לתת מענה למטופלים, גם הם מבינים את גודל השעה, דואגים לשלומי ומברכים לשמירה עלי ועל חברי".

ולסיום, לשאלה הכי מתבקשת, מה הדבר הראשון שיעשה שיחזור לביתו? "אין שאלה, חיבוק חזק לאישה והילדים, כמובן להורים, לפנק אותם ולהשלים את החגיגה", סיכם ד"ר לביא.