בני זוג מצפון הארץ שנישאו לפני 14 שנים והביאו שלושה ילדים לעולם, ניהלו אורח חיים שגרתי לגמרי, הבעל מתחום הכלכלה והאישה בכירה בתחום הרפואה. עם השנים, האישה חזרה בתשובה והפכה בשנתיים האחרונות ל"דתיה קנאית", כהגדרת ילדי בני הזוג.

הבעל, באמצעות עורכת הדין שרין סולן, חשף בין היתר כי במהלך השנים האחרונות אשתו מתחזקת במהירות בלתי מובנת. "הכל החל מאירוע של הפרשת חלה לפני חמש שנים, שאשתי הייתה בסך הכל אחת מהמוזמנות. לאחר מכן זה נמשך במפגשים והרצאות - ובשלב מאוחר יותר כבר התחילה לשמור שבת, ללכת לבית הכנסת ולגרור את הילדים לעניין עם כל מיני איסורים".

 עורכי הדין שרין וגדלי סולן (צילום: יח''צ)
עורכי הדין שרין וגדלי סולן (צילום: יח''צ)

לבעל הייתה יד חופשית לנהוג כפי שנראה לו אך עד להתנהלות בתוך הבית, בעיקר בשבת. הוא לא יכול היה לראות טלוויזיה, אבל כן התאפשר לו להדליק אורות ולגולל בנייד ככל שירצה. "אורח החיים הזה היה בלתי נסבל, בעיקר 'הטרור' נגד הילדים והמשמעת הדתית שנכפתה עליהם. אשתי פשוט השתגעה".

לדבריו ההתנהגות של אשתו יצרה אווירה מאד מתוחה בבית, מה שגרר את שניהם למריבות קולניות - לעיתים בנוכחות ילדיהם. בהמשך, החליטה האישה להתגרש. העילה לגירושין: החופה שנערכה באחד מגני האירועים, הופסקה פעמיים במהלכה בגלל גשם שוטף. "החופה שלנו לא התקיימה על פי כל כללי הטקס ולבטח לא כדת משה וישראל". בנוסף, היא טענה כי אין לה עוד אמון בבעלה.

גירושים, אילוסטרציה (למצולמים אין קשר לנאמר בכתבה) (צילום: אינג אימג')
גירושים, אילוסטרציה (למצולמים אין קשר לנאמר בכתבה) (צילום: אינג אימג')

למרות הכל, הבעל מתעקש לגשץ למפגשי שלום בית. עוה"ד סולן ציינה: "באירוע שלפנינו מפרידה בין בני הזוג רק נקודת המבט של האמונה. אין בגידות, אין אלימות, אין מחלוקות על כספים, הכל סביב ההקצנה של האישה בעניין הדתי. בני הזוג נשלחו ליישוב סכסוך".