בסרטון שהופץ היום (ראשון) ברשתות החברתיות, נשמע נהג בריטי אומר לנוסעת "תסתלקי מהמונית שלי מיד" במהלך וויכוח שפרץ ביניהם בזמן נסיעה. טום טוגנדהאט, חבר פרלמנט בריטי ומועמד לשעבר לראשות המפלגה השמרנית, שיבח את תגובת הנהג כ"תגובה הולמת לגזענות".

בשיחה שהוקלטה במצלמת הרכב, הנוסעת נשמעת אומרת: "קל מאוד היום להרגיז אנשים. המכונה היהודית חזקה מדי ולא מאפשרת לך לדבר. אבל שוב, יש כל כך הרבה דוגמאות בהן ניתן לראות את ההתאכזרות כלפי הפלסטינים".

יש לך זמן פנוי? למה שלא תלמד/י אנגלית? לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

הנהג הזועם, קטע את הנוסעת וצעק "צאי מהמונית שלי עכשיו. החוצה. החוצה!". כשהיא שאלה "למה?", הוא השיב: "המכונה היהודית לא מאפשרת לך לדבר?!", והיא ענתה: "אתה דוגמה לזה", כשיצאה מהמונית וטרקה את הדלת. "החוצה, החוצה. אנטישמים החוצה! את אנטישמית", סיים הנהג.

בנוסף לשבחים להם שכה מטוגנדהאט, הנהג קיבל גם מילות שבח מהקמפיין נגד אנטישמיות. דובר הקמפיין אמר לדיילי מייל: "נראה שאין מקום כיום שלא נגוע באנטישמיות. הדרך היחידה להתגבר על המגמה הנוראית הזו היא להחרים את אלה המביעים דעות גזעניות נגד יהודים. הנהג צודק שסילק את האישה הזו מהמונית שלו. הוא לא צריך לספוג דיבורים גזעניים. אנשים כאלה יכולים ללכת ברגל".

הפגנות אנטי-ישראליות בחודש האחרון באוניברסיטת הרווארד בארהב (צילום: רויטרס)
הפגנות אנטי-ישראליות בחודש האחרון באוניברסיטת הרווארד בארהב (צילום: רויטרס)

הסרטון הופץ על רקע העלייה החדה באנטישמיות בבירה בעקבות המלחמה בין חמאס לישראל. המשטרה המטרופולינית מזהירה מעלייה של 1350 אחוז בפשעי שנאה נגד יהודים מאז פרוץ הלחימה. בינתיים, פעילים פרו-פלסטינים ממשיכים לגרום למהומות בלונדון לאחר סדרת הפגנות המוניות.