אתמול (שבת), רועי קייס, ראש תחום העולם הערבי של כאן 11, שוחח עם העיתונאית הלבנונית מאריה מעלוף בנוגע ללחימה בישראל. הוא שאל אותה מספר שאלות עליהן ענתה באופן חד משמעי ומבלי לבחור מילים. הריאיון הועלה מאוחר יותר למדיה החברתית X (טוויטר לשעבר) והפך לוויראלי.

צפו בריאיון:

מה דעתך על העימות הנוכחי בין חיזבאללה לישראל?

"אני חושבת שזו פרובוקציה ברורה מטעם חיזבאללה, אבל בתזמון הנכון. זה ניסיון מוגבל בידי איראן אבל ניסיון של חיזבאללה לא להסלים ולא להרחיב את המלחמה. כי יש לאיראן אינטרס לא להפר את ההבנות עם סעודיה ולא ליצור מתח באזור".

מעלוף הוסיפה: "העניין השני הוא שבלבנון לא ששים לצאת למלחמה. חיזבאללה מסתפק בלומר לפלסטינים 'אנחנו כאן, אלה הם גבולות הסיוע והעזרה שלכם וזה המקסימום שאנחנו יכולים לעשות'. בקרב חיזבאללה חוששים מההשלכות של התפשטות המלחמה והם מקפידים שלא להסלים ולשמור על הוראות פתיחה באש שמנחות אותן כבר 17 שנה מאז מלחמת לבנון השנייה".

יש לך זמן פנוי? למה שלא תלמד/י אנגלית? לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

נאום נסראללה חרבות ברזל (צילום: רויטרס)
נאום נסראללה חרבות ברזל (צילום: רויטרס)

האם העם הלבנוני תומך בחיזבאללה ורוצה לצאת למלחמה נגד ישראל?

"לא. יש מחלוקות בעם לגבי הלגיטימציה של חיזבאללה והחימוש שלו. עניין המלחמה הוא רגיש ביותר כי אנו בלבנון סובלים היום ממשברים רבים, כמו קריסת המדינה והמוסדות, המצב הכלכלי והקריסה הכלכלית וזו תוצאה של מעשיו של חיזבאללה ומוטלת עליו אחריות כבדה ועל מי שנתן לו חסות במשך שנים רבות".

מה המסר שלך לעם הישראלי?

"אני מבינה את הסבל שלהם, מה שקרה ב-7 באוקטובר הוא חסר תקדים. ראינו סרטונים שחמאס הפיץ כאילו שהוא מאמץ את הסגנון של דאעש. אנחנו יודעים מהי מלחמה ואנחנו לא מעוניינים שאנשים ייפגעו. אני אומרת לישראלים: אתם סובלים. היו סבלניים. השלום ישוב על כנו".

מה המסר שלך לחסן נסראללה?

מעלוף פנתה לראש ארגון הטרור: "תזכור שיש אלוהים שרואה את מה שאתה מביא על העם הלבנוני. עוד לא רווית מדמם של הלבנוניים? אם אתה באמת קנאי לעם הלבנוני תעזוב אותו לנפשו. נמאס לנו משפיכות דמים ומעניינים שלא קשורים אלינו".