אנו מתקרבים לסוף שנת 2023, וגם השנה, נחשפו כמה מהתחזיות האימתניות של המיסטיקנית באבא ונגה, שלכאורה, ניבאה את מתקפת הטרור ב-9/11 ואפילו את מותה שלה.

ואנגה, ששמה האמיתי הוא ואנגליה פאנדבה גושטרובה, מתה בשנת 1996 כשהייתה בת 84 אך חלק מנבואותיה המשיכו להתגשם מאז שהלכה לעולמה. היא האמינה שקיבלה את כוחותיה במהלך סופה נוראית, כשאיבדה את מאור עיניה בגיל 12. מאז, הייתה לה היכולת לנבא מגוון אירועים היסטוריים. היא גם ידועה בתור "נוסטרדמוס של הבלקן", ויש המאמינים שהחזיונות שלה היו מציאותיים כל כך, עד ש-85% מהם התגשמו.

יש לך זמן פנוי? למה שלא תלמד/י אנגלית? לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

באבא ונגה, לדברי מאמיניה, נבואותיה התגשמו (צילום: ויקיפדיה)
באבא ונגה, לדברי מאמיניה, נבואותיה התגשמו (צילום: ויקיפדיה)

אז אילו מנבואותיה של באבא ואנגה התגשמו באמת?

טביעת הצוללת הרוסית קורסק

נטען כי באבא ואנגה חזתה את האירוע הנוראי שבו הצוללת הרוסית קורסק תטבע בשנת 1980, כשלפי דבריה: "היא תיכסה במים וכל העולם יבכה עליה". סך של 118 אנשי צוות מתו באוגוסט 2000 כשהצוללת הגרעינית טבעה.

אסון התאומים

בשנת 1989, ונגה, לכאורה, אמרה: "אימה, אימה! האחים האמריקאים יפלו אחרי שיותקפו על ידי ציפורים מפלדה. הזאבים ייללו בשיח, ודם חף מפשע ייזל". אותן "ציפורי פלדה" היו בעצם המטוסים ששימשו את מחבלי אל-קאעידה באסון התאומים בשנת ב-11 בספטמבר 2001.

אסון התאומים (צילום: רויטרס)
אסון התאומים (צילום: רויטרס)

ברק אובמה ודונלד טראמפ

נראה שברק אובמה יכול להודות לוונגה על נבואתה, שבה היא טענה שהנשיא ה-44 של ארצות הברית יהיה הנשיא השחור הראשון, למרות שהיא גם אמרה שהוא יהיה האחרון. בינתיים, יש גם טענות כי היא ניבאה מה יקרה עם דונלד טראמפ. "כולם ישימו את תקוותם בו שיסיים את זה, אבל ההפך יקרה. הוא ימוטט את המדינה והסכסוכים בין מדינות הצפון לדרום יסלימו."

שיטפונות

ונגה ניבאה מספר אירועי מזג אוויר קיצוניים בשנת 2022 אשר התגשמו. לפי תחזיותיה, מספר ערים גדולות ברחבי העולם ייפגעו מבצורת וממחסור במים. באותה השנה, בבריטניה, יולי היה החודש היבש ביותר מאז 1935, והוכרז באופן רשמי על בצורת ב-12 באוגוסט. בינתיים, גם מדינות אחרות באירופה התמודדו עם גלי חום קיצוניים כולל צרפת, איטליה ופורטוגל. היא גם טענה שאוסטרליה ואסיה יחוו שיטפונות, מה שגם קרה.

נבואותיה של באבא ונגה לשנת 2024

כמה מנבואותיה המבעיתות של המיסטיקנית לשנת 2024 פורסמו, וכל שנותר לנו הוא לראות האם הן יתגשמו.

התנקשות בחייו של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין

ונגה חזתה כי נשיא רוסיה יירצח על ידי מישהו ממדינתו בשנה הבאה, על פי אסטרופיים.

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין (צילום: Sergei Bobylyov/TASS Host Photo Agency via REUTERS)
נשיא רוסיה ולדימיר פוטין (צילום: Sergei Bobylyov/TASS Host Photo Agency via REUTERS)

פיגועי טרור

עוד היא ניבאה כי מחבלים יבצעו מתקפת טרור באירופה ב-2024.

מתקפות ביולוגיות

ונגה טענה כי "מדינה גדולה" תבצע בדיקות נשק ביולוגי או התקפות בשנה הבאה.

משבר כלכלי עצום

היא חזתה משבר כלכלי עצום בשנה הבאה, אשר ישפיע על הכלכלה העולמית.