בני זוג נשואים - שניהם מתחום הרפואה - למדו יחד ברומניה וחזרו לישראל לפתח קריירה. הם ניהלו אורח חיים מאד ליברלי, שלא לומר אפילו מופקר, אך למרות זאת הסיכום ביניהם - שהיה ביוזמה של שני בני הזוג - התנהל במשך ארבע שנים כמעט ללא בעיות.

על פי הסיכום, אחרי שלוש שנות נישואים הם קבעו כי יותר לכל אחד מהם לנהל מערכות יחסים עם בני זוג אחרים. התפנית בעלילה, כפי שסיפר הבעל לעורכת הדין שרין סולן, נרשמה לפני כחודשיים וחצי. לדבריו, הסיכום בינו לבין אשתו היה ששניהם רשאים לנהל קשר רומנטי עם בני זוג אחרים, אבל התנאי היחיד - שהיה על דעת שניהם כ"ייהרג ובל יעבור" - היה שהקשרים הללו לא נכנסים הביתה ולא מתקיימים בשום צורה במרחב המחייה המשותף.

הפרה את ההסכם והבעל דורש להתגרש, אילוסטרציה (צילום: אינג'אימג')
הפרה את ההסכם והבעל דורש להתגרש, אילוסטרציה (צילום: אינג'אימג')

לפני כחודשיים וחצי כאמור, כך טען הבעל, הוא הגיע הביתה מוקדם מהמתוכנן אחרי משמרת לילה ונדהם לראות שבחדר השינה בביתם, נמצאת אשתו כשלצידה חברו הטוב ביותר. "חבר ילדות שלי היה במיטה עם אשתי", הוא העיד. "בהתחלה לא הגבתי כי הרי יש בינינו יחסים פתוחים לגמרי, אבל ברור שההסכם הופר כי אשתי הביאה גבר למיטה המשותפת שלנו. מבחינתי זה לשבור את הכלים". 

בנוסף, הוא הסביר כי אשתו הדהימה אותו כשאמרה לו כי הוא מוזמן להצטרף. "בוא, אתה מוזמן", אמרה לו האישה, לדבריו, בסוג של יהירות. עוה"ד סולן הבהירה לבעל כי ההסכם בין בני הזוג - גם אם הוא מקובל על שניהם - אינו מקובל בשום צורה על פי דת משה וישראל ולכן הדבר היחיד שנותר לבעל, שמבקש להתגרש, הוא לטעון כי אשתו בגדה בו.

עו''ד שרין סולן (יושבת) (צילום: יח''צ)
עו''ד שרין סולן (יושבת) (צילום: יח''צ)

"שום הסכם של נישואים כאלה מופקרים לא יעבור בבית הדין הרבני כהסכם, ולכן אין כאן שום הפרה", הבהירה עוה"ד סולן. האישה לעומת זאת, שמבקשת שלום בית וטוענת כי פעלה על פי ההבנות עם בעלה, סבורה כי יש מקום לאחות את הקרע. שני בני הזוג נשלחו ליישוב סכסוך כמקובל.