כאשר מולי ברודאק, סופרת ומרצה באוניברסיטה באטלנטה, ירתה בעצמה והתאבדה ב-8 במרץ 2020 כשהייתה בת 39, בעלה, בלייק באטלר, היה המום וליבו נשבר.

"ידעתי שהיא בדיכאון, אבל איך היא יכלה לוותר עליי, על החיים שהיו לנו?", סיפר באטלר בן ה-44, גם הוא סופר במקצועו, ל"ניו יורק פוסט". שניהם נראו כמו זוג מושלם בחוגים הספרותיים המקומיים. האיש כלל לא הבין עד כמה אשתו אומללה, וכפי שכתב בספרו החדש "Molly", הוא ילמד בקרוב שהיו דברים רבים שלא ידע על האישה שאהב.

בפעם הראשונה שבאטלר היה אמור לפגוש את ברודאק, היא נקלעה למעצר. הם הכירו לדבריו דרך פייסבוק, כשהוא לא הכיר הרבה סופרים אחרים באטלנטה והתרגש להיפגש עם עימה - משוררת שגרה באוגוסטה הסמוכה, ג'ורג'יה, שהייתה גם יפת מראה. "היא התקשרה אליי מהמושב האחורי של ניידת משטרה", נזכר באטלר במפגש הראשון שלהם. "אבל היא לא בכתה, היא צחקה ואמרה לי: 'אתה לא תאמין למה שקרה!'". מסתבר שהמכונית של שותפתה לדירה, אותה שאלה ברודאק כדי לנסוע לאטלנטה, הוחרמה בשל רישיון פג תוקף.

מאוחר יותר באותו הלילה בבר, היא הראתה לו את סריקת ה-MRI האחרונה שלה וסיפרה לו שהיה לה בעבר גידול במוח. "היא הייתה האישה היפה הזו שהגיעה משום מקום ונראה שהיא הביאה איתה כאוס", אמר. "תמיד נמשכתי לנשים פרועות". ברודאק שיתפה את באטלר בילדותה הבעייתית. אביה שדד בנקים כדי לשלם את חובות ההימורים שצבר ונכלא פעמיים, היא בעצמה גנבה פעם מחנות ואימה סבלה מהפרעה דו קוטבית והשאירה את מולי הצעירה ללא השגחה רוב הזמן.

אבל היא הסתירה פרטים אחרים על עברה. מאוחר יותר התברר שהיא החלה להשתמש בהרואין כשהייתה בת 12 בלבד, שהיא נתנה לחבריה לשרוף אותה עם סיגריות, ובנוסף לכל זה, התגלה כי היא הייתה נשואה כשהכירה את באטלר, שהיה להוט לטפל בה. הזוג התחתן ב-2017, על ראש הר במרחק של כחצי שעה מביתם בטקס אינטימי - החתן, הכלה והאימהות שלהם. אבל זמן קצר לאחר מותה, באטלר גילה כי אשתו קיימה יחסי מין עם אחד מתלמידיה שבועות ספורים לאחר חתונתם.

באופן תמים לגמרי, הוא חיפש בטלפון הנייד שלה תמונות שייכללו במצגת בהלוויה שלה, אך אז, למרבה הפתע, הוא גילה שהיא בגדה בו עם גברים רבים. הוא מצא תמונות בהן היא מצולמת בהלבשה תחתונה וצעצועי מין, יחד עם סרטונים שבהם היא מענגת את עצמה ואומרת שמות של גברים אחרים.

כשחפר עמוק יותר, הוא חשף מיילים עם תמונות מפתות שנשלחו לסטודנטים שלה במכללות השונות שבהן לימדה. בנוסף, הוא גילה התכתבות שלה עם משורר שככל הנראה טס לטוסון במיוחד כדי לקיים עימה יחסי מין במהלך ריטריט כתיבה שבאטלר שילם עבורו. היא שלחה לבחור כסף מספר פעמים, בערך 1,500 דולר בסך הכל.

"כשגיליתי את השקרים שהיא הסתירה, הייתה לי איזושהי הקלה", אמר באטלר. "זה לא שאכזבתי אותה. היא בנתה את עולם השקרים הזה". הוא התחיל לכתוב את "מולי" כחודש לאחר מותה. "אמרתי בקול, 'אני הולך לכתוב עליך ספר וזה הולך להיות הספר הכי טוב שכתבתי אי פעם'".

בסופו של דבר, הוא הגיע למסקנה שלברודאק הייתה כנראה הפרעת אישיות גבולית. באטלר מצא שוב אהבה והתחתן בשנית ב-2022. הוא ואשתו החדשה חיים בבולטימור, סוף שמח לסיפור טרגי.