דוני, אישה בת 58 מאלבניה, חיה לבד בקומונה הררית ומחויבת לנדר פרישות שנטלה על עצמה לפני 35 שנים. למרות ש-15 גברים הציעו לה נישואים, כך לדבריה, היא דחתה את כל ההצעות ומקדישה את חייה לרוחניות ולעצמאות.

דוני היא "בורנשה" או "בתולה מושבעת" ונחשבת לאחת האחרונות מסוגה. על פי מסורת עתיקה בבלקן, הבורנשה מתחייבת לנדר פרישות ול"לחיות כגבר". דוני לא מגדירה את עצמה כטרנסג'נדרית, אך היא לובשת בגדי גברים וגוזרת את שערה כדי להישאר נאמנה לנדריה. בת ה-58 נדרה את הנדר כשהייתה רק בת 23, ובאותו זמן כבר דחתה 15 הצעות נישואים. היא בחרה בחיים בבקתה בהרים עם כלבתה היחידה.

היא הסבירה ל-Daily Mail: "כשאבי נפטר, אחותי ואחי היו קטנים מאוד. באותה תקופה, תפקיד האישה היה לשרת והיו לי שתי אפשרויות: לשרת את משפחת בעלי או להפוך לבורנשה ולשרת את משפחתי שלי". בנוסף, דוני ציינה כי רצתה להרגיש "חופשיה" ו"שונה". אביה, שהיה "פתוח דעת", אפשר לה לאמץ אורח חיים זה ולשמור על רווקותה. הסיבה העיקרית שבחרה בדרך זו, כי היא מאפשרת לנשים להפוך ל"מפרנסות" במשפחה - משהו שהיא שאפה לעשות.

עם זאת, בת ה-58 לא מאמינה שנשים צריכות לנהל חיים של פרישות כדי להיות "חזקות". היא מוסיפה: "הייתי מאוד חזקה, ולכן רוב הגברים פחדו ממני, וגם היום הם פוחדים ממני. נשים כיום כל כך בנות מזל כי הן יכולות להיות עצמאיות ולעשות מה שהן רוצות. אני שמחה לראות שאישה יכולה להיות עורכת דין, נשיאה או מנהלת".

דוני היא דוגמה מרתקת לאישה ששברה את התבניות המסורתיות ובחרה בדרך חיים יוצאת דופן. סיפורה מעורר השראה ומעלה שאלות לגבי תפקידן של נשים בחברה, חופש בחירה ועצמאות.