צמחי בית הם פתרון פשוט וזול לבעיית הרטיבות והעובש בבתים שלנו. אחת הדרכים הטובות ביותר להילחם בעובש הן לשים צמחים מסוימים שאוהבים לחות, כמו צמח לילית השלום, דקלים וסחלבים.

קלייר, יוצרת תוכן פופולרית ברשת החברתית TikTok, הסבירה כי ישנם חמישה צמחים המסייעים להפחתת לחות בחלל הבית: צמח מטפס, דקלים באדנית, צמח לילית השלום, ירקה מצויצת וצמחי אוויר. סוגי צמחים אלה הם מפחיתי לחות טבעיים מצוינים, וגם מטהרים את איכות האוויר בבית.

לא צריך לקנות מכשירים יקרים, לפעמים עציץ יכול להספיק (צילום: רויטרס)
לא צריך לקנות מכשירים יקרים, לפעמים עציץ יכול להספיק (צילום: רויטרס)

צמח מטפס מומלץ במיוחד להילחם בעובש מכיוון שהוא סופג לחות ביעילות. כדי לגדלו - הניחו אותו במקום מואר עקיף והקפידו שהקרקע תהיה לחה. שימו לב: צמח זה רעיל לבעלי חיים.

דקלים נהדרים לבקרה על לחות משום שהם סופגים אותה דרך העלים. הם אוהבים קרקע לא רטובה מדי ולא יבשה מדי, ומומלץ להניחם במקום מואר עקיף.

צמח לילית השלום לא רק יפה למראה, אלא גם סופג לחות מצוין מהאוויר. הוא אוהב מקומות מוצלים ולחים כמו חדרי אמבטיה, היכן שעובש עלול להופיע. שימו לב כי גם הוא רעיל לחיות מחמד.

צמח העכביש מפחית לחות מעולה נוסף שאוהב לספוג לחות עודפת מהאוויר. הוא צומח בתחזוקה נמוכה, מסתדר בתנאי תאורה שונים, ומייצר במהירות עלים חדשים.

צמחי אוויר הם ייחודיים מאחר והם לא גדלים בקרקע אלא ניזונים מהאוויר. הם מצוינים בספיגת לחות ולכן עוזרים להפחיתה. הטיפול בהם קל במיוחד: פשוט הניחו אותם על מדף או חלון והשקו אחת לשבוע. הם יכולים לשרוד זמן רב.

אז במקום מתקני לחות יקרים, נסו תחילה לקנות כמה צמחים - הם יוסיפו לעיצוב הבית וגם יסייעו נגד עובש ולחות!