נבואותיו של האסטרולוג הצרפתי-יהודי בן המאה ה-16, נוסטרדמוס, מטילות צל כבד על שנת 2024. על פי ספרו "Prophéties" משנת 1555, השנה הקרובה תביא עמה מאבקים גלובליים מתמשכים, כולל מלחמות ואסונות הומניטריים. תחזיתו הקודרת לשנת 2023, ניבאה "מלחמה גדולה", "זוועות איומות" והתפרעויות ברחובות.

חזונו לגבי העתיד מפורט ב-942 פסוקים פואטיים הקרויים "רובעים", ולמרות שכתביו מעט מעורפלים, הוא זכה למוניטין של מי שחזה את עלייתו של אדולף היטלר, רציחתו של ג'ון פ. קנדי, אירועי ה-11 בספטמבר ונגיף הקורונה, בין היתר. למרות שחלק ממעריציו האמינו כי הטקסטים שלו ניבאו אפוקליפסה בשנת 1999, החזיונות שלו נמשכו – ויש בהם לא מעט מידע על 2024:

יש לך זמן פנוי? למה שלא תלמד/י אנגלית? לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

נוסטרדמוס, נביא זעם (צילום: ויקיפדיה)
נוסטרדמוס, נביא זעם (צילום: ויקיפדיה)

צרות בממלכה הבריטית

נוסטרדמוס כתב כי "מלך האיים" יגורש בכוח. יש הסבורים המיסטיקן התייחס למלך צ'ארלס השלישי, מלך בריטניה. על פי הסופר הבריטי והפרשן של נוסטרדמוס, מריו רידינג, צ'ארלס השלישי יוותר על כס המלוכה בשל "התקפות מתמשכות הן עליו והן על אשתו השנייה, קמילה פרקר-בואלס", כך דיווח הדיילי מייל.

המלך צ'ארלס השלישי (צילום: REUTERS/Phil Noble/Pool)
המלך צ'ארלס השלישי (צילום: REUTERS/Phil Noble/Pool)

מלחמה בים

האסטרולוג ניבא "קרב ימי" וטען כי "יריב אדום יפחד עד לבן, ויפיל את האוקיינוס הגדול בפחד". יש הסבורים כי "היריב האדום" יכול להתייחס לסין ולדגלה האדום. "הקרב הימי" יכול להתייחס למתיחות של סין עם האי טייוואן, כשלבייג'ינג, בירת סין, יש את הצי הגדול בעולם.

אסון אקלימי

נוסטרדמוס צופה שמשבר האקלים יחמיר בשנת 2024. הוא כתב כי "הארץ היבשה תתייבש עוד יותר, ויהיו שיטפונות גדולים כשהיא תיראה". הוא גם ניבא תנאי מזג אוויר קיצוניים ורעב עולמי.

גל חום בסין (צילום: רויטרס)
גל חום בסין (צילום: רויטרס)

אפיפיור חדש

האפיפיור פרנציסקוס עשוי בקרוב להתחלף כך, על פי תחזיותיו של האסטרולוג. "במותו של אפיפיור זקן מאוד, ייבחר רומאי בגיל יפה, עליו ייאמר שהוא מחליש את הכיסא שלו, אבל עוד זמן רב ישב ויפעל בפעילות נושכת", כתב. האפיפיור, שבעוד כחמישה ימים יחגוג את יום הולדתו ה-87, סובל מבעיות בריאותיות, וכתוצאה מכך, הוא נאלץ להחמיץ את ועידת האקלים של האו"ם.

האפיפיור פרנציסקוס (צילום: רויטרס)
האפיפיור פרנציסקוס (צילום: רויטרס)