המלחמה הנוכחית מביאה לא מעט זוגות למצבים שונים. לעיתים המחלוקות גדלות ולעיתים הזמנים הקשים מאחדים את המשפחה. גיבורי הסיפור שלנו נישאו לפני 15 שנים ולהם שלוש בנות. הם עובדים יחד בעסק משפחתי בצפון הארץ המניב הכנסות גדולות במיוחד ולאחרונה נקלעה הזוגיות שלהם למשבר ועימות על רקע הלחימה.

האישה פנתה לעורכת הדין שרין סולן, וטענה נגד בעלה: "הוא היה שתלטן כל החיים ועכשיו הוא מנסה להשתיק את אותי ולסרס את דעותיי". לדברי הבעל, אשתו אינה חדלה מלפרשן את המהלכים הצבאיים. "היא ממש מתחרה באלון בן דוד. יש לה דעה בכל עניין צבאי למרות שמעולם לא החזיקה נשק". עוד הוא טען כי את עמדותיה הקיצוניות היא מנסה להנחיל לבנות, ממש בכפייה. "אשתי הפכה לפרשנית צבאית וכופה את עמדתה על שלוש בנותינו".

יש לך זמן פנוי? למה שלא תלמד/י אנגלית? לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

שרין סולן (צילום: יח''צ)
שרין סולן (צילום: יח''צ)

האישה הבהירה בשיחה עם עוה"ד סולן כי היא אכן מאמינה שיש לנהוג ביד קשה יותר בעזה וליזום מהלך צבאי בצפון ולא לחכות לתום הקרבות בדרום. הבעל מנגד מבהיר כי מי שהפך לאליל בבית הוא הפרשן אליהו יוסיאן ולדעתה של אשתו יש לאמץ את הגישה שלו. לדבריו, הוא מנסה להנחיל, בעיקר לבנותיו, את המתינות כערך אבל הוא נתקל בהתנגדות והוויכוחים בינו לבין אשתו עולים לטונים גבוהים ומשפיעים על ההתנהלות והאווירה בבית. "הבנות מצויות במצב של חרדה", טען.

אליהו יוסיאן (צילום: אורלי אייל-לוי)
אליהו יוסיאן (צילום: אורלי אייל-לוי)

העימותים הללו הובילו את האישה לעזוב את חדר השינה וזו הבהירה לבעלה כי אם יוסיאן הדוגל בדיקטטורה הוא מוקצה מחמת מיאוס, "אתה אבי אבות הדיקטטורה, לפחות על פי התנהגותך בבית כבר כמה שנים". בני הזוג נשלחו להליך של יישוב סכסוך בטרם ייפתח הליך גירושין פורמלי.