סוניה סמיונובה בת ה-45 מקנדה, מתארת את עצמה כ"אקו-סקסואלית" - אדם הרואה בטבע רומנטיקה וארוטיקה. היא סיפרה כי במהלך החורף של שנת 2020, בעת שטיילה מדי יום ביער ליד ביתה באי ונקובר שבקולומביה הבריטית, היא פיתחה קשר עם עץ אלון עתיק ענק, כך לפי ה"ניו יורק פוסט".

סמיונובה הלכה באותו שביל כחמש פעמים בשבוע במשך כל החורף, ובכך היא שמה לב שיש לה משיכה לאותו עץ אלון ספציפי. היא התחילה לשכב ליד העץ והרגישה "מחוברת אליו". בת ה-45 תיארה את ההרגשה כ"אנרגיה ארוטית" כאשר נשענה על העץ העתיק וחשה את גודלו ועוצמתו. היא אהבה את התחושה שמשהו כל כך גדול ויציב תומך בגב שלה. זה גרם לה להרגיש קטנה אבל מוגנת.

בקיץ 2021, הרגשות של סמיונובה כלפי עץ האלון הפכו "עוצמתיים" יותר, כך לדבריה. היא תיארה תחושות של התלהבות ואנרגיה ארוטית כמו כשפוגשים בן זוג חדש. עוד היא הסבירה כי היא חשה שהעץ הענק והעתיק תומך בה ומגן עליה. בת ה-45 הסבירה שהנוכחות שהיא חשה עם העץ היא מה שהיא מחפשת בבן זוג אנושי, אבל הדבר לא דומה לתחושות לצד בני אדם. "עצים הם יציבים ונמצאים תמיד באותו מקום. הם לא משנים את דעתם או הולכים למקומות אחרים" אמרה לניו יורק פוסט.

האישה הוסיפה כי למרות שאינה מקיימת יחסי מין פיזיים עם העץ, החוויה שלה היא נפשית ורוחנית. היא חשה קירבה וקשר עמוק עם העץ, "אבל זה לא קשור למין", הדגישה. סמיונובה אמרה שאקו-סקסואליות אינה "מין עם טבע, אלא דרך שונה לחקור את הארוטיקה". לדבריה, צפייה בעונות המתחלפות היא מעשה ארוטי, וכך גם המעבר מהחורף לפריחה מחדש באביב.

למרות שזה עשוי להיראות מוזר, כבר נחשפנו בעבר למקרים דומים של אקו-סקסואליות, שלמעשה קיימת אצל כמה אנשים ברחבי העולם, גם אם הם לא מודעים לכך. "יש סיבה שאנחנו אוהבים ללכת לפיקניק בפארק או לטייל בטבע - כי אנחנו מתחברים לאנרגיות החיוביות של הטבע", הסבירה וסיכמה: "חיבור עמוק יותר לטבע יכול לפתור בעיות סביבתיות רבות". היא קוראת לייצר קשר סימביוטי יותר עם הטבע כדי להפיק את האנרגיות החיוביות שהוא מספק ולדאוג יותר לכדור הארץ.