ד"ר אבן אלכסנדר, נוירוכירורג אמריקאי, חלה בזיהום חמור במוחו בשנת 2008. מצבו היה קריטי והוא שקע בתרדמת למשך שבעה ימים. בימים אלה, הוא חווה חוויה מיסטית ששינתה את חייו. לדבריו, בהתחלה הוא ראה חזיונות אפלים ומטרידים, אך מעיד כי לא חש פחד. "כשתיארתי לאנשים איך זה היה נראה, יכולתי להבחין שהם חשו אי נוחות," סיפר ל-The Sun הבריטי.

לדבריו, הוא היה מוקף בחשיכה חסרת צורה ושכח לחלוטין את החיים שלו. עם זאת, אור לבן ו"מלודיה מוזיקלית מושלמת" הצילו אותו. "כל זה הוביל אותי דרך מנהרה שחורה אל שער האור", הוא נזכר. כשיצא מהמנהרה החשוכה והצרה, ראה אלכסנדר עולם "מושלם" עם מאפיינים מסוימים דומים לאלה של כדור הארץ. הוא מתאר נופים עוצרי נשימה של "יערות ירוקים מרהיבים ומפלי מים הנשפכים לבריכות כחולות זוהרות".

"זה היה קצת כמו תורת האידיאות של אפלטון, עולם של שלמות", אמר הנוירוכירורג ל-The Sun, והמשיך לפרט כיצד נראתה הרוח הנצחית שלו. "נוכחות של 'אהבה טהורה' בעלת עיניים כחולות נוצצות, עצמות לחיים גבוהות, מצח גבוה וחיוך רחב", סיפר אלכסנדר.

הרוח הנצחית מילאה אותו במסרי אהבה טהורה ובלתי מתפשרת כשהוא רכוב על כנף פרפר אל יעדו הסופי, אותו הוא מכנה "הליבה". באתר שלו, מתאר הרופא את מסעו אל "unending inky blackness" של הליבה והאזנה לקולות המקהלה הרועמת של המלאכים. אלכסנדר גם טוען שהיה שם אל, המוכר לרבים כאלוהים, אך אומר שהישות הזו אינה ניתנת להגדרה.

שהה בתרדמת למשך שבעה ימים וזה מה שראה בזמן זה (צילום: אינג'אימג')
שהה בתרדמת למשך שבעה ימים וזה מה שראה בזמן זה (צילום: אינג'אימג')

על מהלך הימים בהם שהה בתרדמת, אלכסנדר סיפר ל-The Sun כי עבר דרך רמות רבות, ובכל פעם קיבל את אותו המסר: "אתה אהוב ומוערך לעד. אין לך ממה לפחד". לדבריו, הוא הגיע אל הליבה העליונה, שם שמע את מקהלות המלאכים והרגיש נוכחות אלוהית אוהבת ויוצרת שלא ניתן לתאר אותה במילים. לאחר שבעה ימים, הוא התעורר באופן פלאי מהתרדמה ומשפחתו הייתה בהלם מהשינוי שחל בו. הוא הפך לאדם שלו ומלא אהבה.

החוויה המיסטית שינתה לחלוטין את יחסו של אלכסנדר לדת ולאמונה. קודם לכן היה אגנוסטי, אך לאחר התרדמה הפך למאמין נלהב באלוהים. עוד הוא טען כי יש ראיות מדעיות לכך שהתודעה שורדת את המוות הגופני. לדבריו, הכוח המאחד העיקרי הוא אהבה ויש משמעות לחיינו. הוא המליץ לנצל כל רגע בחיים ולנהוג בטוב לב כלפי הזולת. "זו הדרך הטובה ביותר להתכונן למוות", אמר. ספרו "הוכחה לגן עדן" הפך לרב מכר וסיפק עדות אישית לקיומה של חוויה מיסטית.