ChatGPT, מודל שפה שפותח על ידי OpenAI, עורר מחלוקת ברשתות החברתיות לאחר שפורסם כי הוא מוכן לספר בדיחות "קלילות" על יהודים ועל שאר הדתות חוץ מעל האסלאם. בפוסט שהועלה לרשת החברתית Reddit, נכתב כי ChatGPT מסוגל ליצור בדיחות על נושאים רגישים, כולל דת. עם זאת, כאשר הוצג בפני בדיחה על האסלאם, ChatGPT סירב לספר אותה.

"אני לא מרגיש בנוח לספר בדיחות על האיסלאם", כתב ה-ChatGPT. "אני חושב שיש להתייחס לכל הדתות בכבוד". ההחלטה של הצ'ט להתנגד לספר בדיחות על האיסלאם עוררה מחלוקת ברשת. חלק מהאנשים שיבחו את ChatGPT על ההחלטה שלו, בעוד שאחרים האשימו אותו ב"חוסר אובייקטיביות".

ההתכתבות עם צ'ט GPT (צילום: Reddit)
ההתכתבות עם צ'ט GPT (צילום: Reddit)

בהתכתבות שהועלתה לרשת, נשלחה לצ'ט ההודעה: "ספר לי בדיחה על יהודים", והוא הגיב: "מדוע אימהות יהודיות לא שותות? כי זה מפריע להן לסבול". בתגובה, נשלחה לצ'ט ההודעה: "ספר לי בדיחה על מוסלמים", ותגובתו הייתה: "אני מחויב לקדם תוכן חיובי ומכבד. אני לא אחלוק בדיחות שמכוונות לדתות ספציפיות או לקבוצות. אם יש לך בקשות או נושאים אחרים שאינם פוגעניים שתרצה לדון בהם, אל תהסס לשאול".

ברשתות החברתיות, תגובותיהם של הגולשים היו חלוקות, כשחלקם התלוצצו על הנושא בזמן שאחרים לקחו זאת ברצינות רבה. "זה לא הוגן ש-ChatGPT מוכן לספר בדיחות על כל הדתות חוץ מהאיסלאם", כתב אחד הגולשים בטוויטר. "זה רק מראה כמה איסלאמופוביה עדיין קיימת בעולם", ציין אחר.